۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲

خوزستان پایتخت موکب‌ها - ۶۲؛

برپایی همایش بین‌المللی تئاتر مردمی روایت راهیان در شلمچه و کربلا

برپایی همایش بین‌المللی تئاتر مردمی روایت راهیان در شلمچه و کربلا

اهواز - دبیر همایش بین المللی روایت راهیان گفت: هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی روایت راهیان با حضور بیش از ۲۵۰ هنرمند از سراسر کشور در مرز شلمچه برگزار خواهد شد.

امجد جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی روایت راهیان با بیش از ۲۵۰ هنرمند از سراسر کشور در مرز شلمچه با مشارکت هنرمندانی از استان‌های اردبیل، گلستان، بوشهر، لرستان، تهران و خوزستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در عراق بیش از ۱۰۰ نفر نیز در قالب تعزیه خوانی، نمایش خیابانی، نمایش موکبی، شبیه خوانی، مقتل خوانی، سرود، شعر، فیلم و نماهنگ اجرا می‌شود.

جلالی افزود: این همایش در ایران در شلمچه، چذابه، مهران و خسروی اجرا می‌شود اما در عراق در مسیر بین‌راهی نجف-کربلا و در خود کربلا نیز برگزار خواهد شد.

دبیر همایش بین المللی روایت راهیان بیان کرد: موضوعات این همایش شامل قیام عاشورا، وقایع تاریخی مربوط به محرم الحرام ۶۱ هجری، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، شخصیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم (شهدای مشترک ایران و عراق) سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، روایت‌ها و داستان‌های تاریخی و معاصر در رابطه با پیاده‌روی اربعین است.

جلالی با بیان اینکه این همایش به چند زبان اجرا خواهد شد، گفت: در بخش عراق از زبان‌های عربی، فارسی، ترکی، اردو و انگلیسی استفاده می‌شود درحالی که در بخش ایران تنها زبان‌های عربی و فارسی در بخش‌های مختلف به کار رفته است.

جلالی به ضوابط و مقررات همایش اشاره کرد و گفت: با توجه به فراخوانی که داده بودیم، فیلم‌ها و آثار خود را باید به دبیرخانه ارسال کنند. پس از بازبینی و ارزیابی از طرف داوران، آثار مورد تأیید، در برنامه اجرا قرار خواهند گرفت.

به گفته دبیر همایش بین المللی روایت راهیان از استان‌های اردبیل، گلستان، بوشهر، لرستان، تهران و خوزستان اثرهای زیادی ارسال شده و در بخش عراق نیز آثار زیادی از دریافت کرده‌ایم.

جلالی گفت: در بخش تعزیه، هنرمندان عراقی به همراه هنرمندان ایرانی در یک گروه نمایشی شرکت خواهند کرد.

کد خبر 5864961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha