۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی خبر داد؛

تدارک ۲ هزار برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

تدارک ۲ هزار برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

اراک- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ۲ هزار برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا کریمی صبح شنبه در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس مظهر صفات ارزشمندی است که ملت ایران را در تاریخ ماندگار کرده و امروز این فرهنگ نجات بخش برای سایر ملت‌ها به عنوان الگویی می‌درخشد و امروز وظیفه داریم از این گنج عظیم به خوبی بهره برداری کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: برنامه‌های گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس در سال جاری با شعار «ما متحد هستیم» هستیم در سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی هدایت اجرای برنامه‌ها را برعهده خواهد داشت و کلیه دستگاه‌های اجرایی در این ستاد مسئولیت دارند.

وی با تشریح مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری بیان کرد: استماع بیانات مقام معظم رهبری و همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در ۳۰ شهریور ماه با حضور ایشان، رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌های شهدا، همایش‌های استانی، تجلیل از سربازان، نشست‌های روایتگری عملیات‌ها، رونمایی از کتاب و اجرای گروه‌های سرود، نمایش و تئاتر از جمله مهمترین برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس سال جاری است.

کریمی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برنامه‌های ویژه ای در این مراکز مهم تدارک دیده شده که از زنگ مقاومت و یادواره‌های دانش آموزی تا محافل جهاد تبیین و همایش‌های علمی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در روز ۳۱ شهریور برگزاری رژه نیروهای مسلح است و البته با توجه به تقارن این روز با جمعه نیاز به همفکری دستگاه‌های نظامی و انتظامی است که زمان دقیق رژه اطلاع رسانی خواهد شد و در کنار این برنامه رژه خودرویی و موتوری و اجرای سرود بسیجیان برگزار خواهد شد و با توجه به رویکرد جدید ستاد گرامیداشت سعی می‌شود به نقش بانوان به طور ویژه پرداخته شود.

۲۰ هزار نفر از همسران رزمندگان و ایثارگران تجلیل می‌شوند

وی اضافه کرد: به جهت نقش مهم بانوان در دفاع مقدس و ضرورت تبیین این نقش برجسته، تکریم و تجلیل از ۲۰ هزار نفر از همسران رزمندگان و ایثارگران استان نیز برنامه ریزی شده است که در هفته دفاع مقدس به صورت نمادین ۵۰۰ نفر تجلیل می‌شوند و تا پایان سال این تعداد به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد: مهمترین محور در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس محتوا و همان تحقق جهاد تبیین است و نسل جوان و جدید جامعه باید با حماسه‌ها و افتخارات دفاع مقدس آشنا شود و لذا جهاد تبیین با استفاده از روش‌های خلاقانه و ابتکارانه باید مد نظر باشد.

وی بیان کرد: در مجموع با همراهی مردم و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف برای برگزاری بیش از ۲ هزار برنامه با رویکرد جدید در استان هدف‌گذاری شده است.

کریمی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، تئاتر خیابانی، شب شعر و شب خاطره با رویکرد جهاد تبیین و رفع شبهات به منظور جلوگیری از تحریف دوران پرافتخار دفاع مقدس نیز در دستور کار قرار دارد و در هفته دفاع مقدس افتتاح پروژه‌ها و یادمان‌های شهدا در نقاط مختلف استان را نیز خواهیم داشت تا این مجموعه‌ها به عنوان یک پایگاه فرهنگی مورد بهره برداری قرار گیرند.

کد خبر 5865056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha