قانون جدید مطبوعات کویت حاوی مجازات سنگین است

قانون جدید مطبوعات کویت حاوی مجازات سنگین است

کویت از پیش نویس قانون جدیدی خبر داد که در آن هرگونه انتقاد از امیر و ولیعهد این کشور مجازات سه سال زندان و پرداخت جریمه صد هزار دیناری به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القبس، وزارت اطلاع رسانی کویت از پیش نویس قانون جدیدی خبر داد که در آن هرگونه انتقاد از امیر و ولیعهد این کشور مجازات سه سال زندان و پرداخت جریمه صد هزار دیناری به همراه خواهد داشت.

وزارت اطلاع رسانی کویت اخیرا پیش نویس قانون جدیدی را برای سازماندهی رسانه ها پس از بازنگری آن از سوی اداره فتوا و قانونگذاری آماده کرده است.

بر اساس این گزارش، قانون جدید شامل مجموعه ای از بندها، ممنوعیت ها و مجازات های جدید است که ممنویت انتقاد از شخص ولیعهد یا معاون امیر کویت مهمترین بند آن محسوب می شود در حالی که چنین ممنوعیتی قبلا محدود به امیر کویت بود.

در متن قانون پیشنهادی آمده است: انتقاد از شخص امیر کویت یا ولیعهد و یا معاون امیر جایز نیست. همچنین انتساب هیچ قول و فعلی به هر کدام از آنها بدون مجوز مکتوب از دیوان امیری یا دیوان ولیعهد جایز نمی باشد و مجازات متخطیان این قانون حبس تا سه سال، جریمه حداقل پنجاه هزار دینار و حداکثر ۱۰۰ هزار دینار و یا یکی از این دو مجازات است.

قانون جدید رسانه کویت همچنین شامل ممنوعیت هایی از قبیل ممنوعیت انتشار یا پخش محتوای موهن به ذات الهی، ملائکه، قران کریم، پیامبران، صحابه، همسران پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان(علیهم السلام) است.

در این قانون همچنین تبیین شده است که از مهمترین مسائل ممنوع، تعرض به زندگی خصوصی کارمندان دولتی و هر یک از نمایندگان مجلس امت و یا نسبت دادن اقوال و افعال غیر صحیح حاوی اهانت به آنهاست.

ترغیب علیه سرنگونی نظام حاکم کشور، دعوت به استفاده از زور برای تغییر سیستم اجتماعی و اقتصادی کشور، تحقیر قانون اساسی کشور، خدشه دار کردن اخلاق عمومی و تحریک علیه نقض قوانین و ارتکاب جرایم، افشای اخبار رسمی محرمانه، بی ثبات کردن اوضاع اقتصادی کشور، انتشار اخبار ورشکستگی تجار و شرکت های تجاری و بانک ها مگر به اذن خاص دادگاه، تحریک فتنه طایفه ای یا قبیله ای و یا انتشار افکار داعی برتری نژادی و گروهی و مذهبی و تحریک به خشونت برای این هدف از دیگر مواردی است که در این قانون ممنوع شده است.

کد خبر 5868199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha