۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۵۱

والیبال قهرمانی آسیا- ارومیه

قزاقستان فاتح نبرد پراشتباه همسایه‌ها/ ازبکستان هفدهم شد

قزاقستان فاتح نبرد پراشتباه همسایه‌ها/ ازبکستان هفدهم شد

ارومیه-امیدهای تیم ملی والیبال قزاقستان برای کسب عنوان سیزدهمی با شکست ازبکستان زنده ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین مسابقه تیم‌هایی که برای رتبه‌های ۱۳ تا ۱۷ تلاش می‌کنند، دو تیم ازبکستان و قزاقستان در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست در دیداری پراشتباه به مصاف یکدیگر رفتند و تیم قزاقستان سه بر یک همسایه جنوبی خود را شکست داد

قزاقستان نتیجه ست اول را ۲۵ بر ۱۸ واگذار کرد اما در ست‌های بعدی ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۹ فاتح میدان شد تا امیدش برای رتبه بهتر جدول زنده بماند و ازبکستان نیز در جایگاه هفدهم مسابقات قرار گرفت.

در شروع ست اول رقابت پایاپای دو تیم در وقت فنی اول ۸ بر ۵ به سود ازبک‌ها پایان یافت ولی در ادامه نبرد دو تیم نزدیک دنبال و هر دو تیم در لحظاتی از نبرد برتری خود را به نمایش گذاشتند.

در نهایت در این ست و در حالیکه اشتباهات پیاپی در دو تیم موج می‌زد تیم ازبکستان ۲۵ بر ۱۸ پیروز شد.

در ست دوم اولین درخواست ویدئوچک در امتیاز ۱۷ بر ۱۶ به نفع ازبکستان درخواست شد.

در این ست هر دو تیم در لحظاتی برتری خود را به نمایش گذاشتند و در نهایت در نبرد پایاپای دو تیم، قزاق‌ها ۲۵ بر ۲۳ پیروز شدند تا دو تیم در ست‌شماری به تساوی برسند.

ست سوم اما با قدرتنمایی قزاقستان آغاز و این تیم ۸ بر ۲ از حریف پیش و توانست اختلاف امتیازی را حفظ کند.

به‌رغم اشتباهات پیاپی و ناهماهنگی‌های دو تیم سرانجام این ست ۲۵ بر ۱۷ به سود قزاقستان به اتمام رسید.

در ست چهارم هم این تیم قزاقستان بود که موفق شد با اشتباهات کمتر نسبت به حریفش ۲۵ بر ۱۹ فاتح میدان شود تا در نهایت بازی را به سود خود به پایان برساند.

قزاقستان با ترکیب ژاسیلین تلولین، نودیرخان کادیرخانووف، ویتالی ووریوودین، میخائیل اوستینوف، نورلیبک نورماخمبتوف، ایلیا تاوولژانسکی و یریکژان بوکن به عنوان لیبرو با سرمربی گری گربنیکوو بوریس و ازبکستان با ترکیب بووانیود اگامکولوو، بنیادبک خوسینوف، اومیدجون یولداشف، سانجار آختاموف، عزیزبک کوچکوروف، مخمدعلی رسول‌اف و شاخروخ تمیروف به عنوان لیبرو با سرمربیگری رخیمکولوو کریمجون به زمین آمدند.

ابراهیم فیروزی از ایران و عبدالله حمزه از عراق داوران این مسابقه بودند. حضور بیش از ۳۰۰ تماشاگر مرد و زن در سالن و تشویق یک صدای ازبکستان از نکات جالب توجه این پیکار بود.

مغولستان نیز که در مسابقات شرکت نکرد، با شکست فنی امروز مقابل افغانستان در سه ست ۲۵ بر صفر جایگاه هجدهم را به خود اختصاص داد.

کد خبر 5869160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha