۹ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۹

معاون ارتباطات مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم:

آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها ضروری است

آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها ضروری است

تبریز- معاون ارتباطات بین الملل مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم بر ضرورت آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای توسعه دیپلماسی علمی و هم چنین گسترش روابط بین‌الملل دانشگاه‌های شمال غرب، شامگاه چهارشنبه نشستی با حضور وحید حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم در امور بین و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی و محمد زاده عطار معاون ارتباطات بین‌الملل مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با رؤسای دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مدیران همکاری‌های بین المللی دانشگاه‌های شمالغرب کشور در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با حضور رئیس و هیأت رئیسه و جمعی از مسئولین دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

محمد زاده عطار، معاون ارتباطات بین الملل مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در این اجلاس بر لزوم آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی تاکید کرد و گفت: آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند، امری ضروری است؛ اما دانشگاه‌ها در این خصوص کم‌کاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای علمی بین‌المللی وزارت، حوزه زبان و ادبیات فارسی، اسلام شناسی و ایران شناسی است که مورد غفلت واقع شده است، گفت: این امر در بعد فرهنگی دیپلماسی علمی نمود مناسبی ندارد.

محمد زاده عطار با اشاره به چشم اندازها و راهکارها در رابطه با همکاری‌های علمی بین‌المللی، افزود: از جمله کشورهایی که موقعیت و فضای آن‌ها برای دیپلماسی علمی حائز اهمیت است، قاره آفریقا بوده که در کشورهای مهم این قاره با توجه به بیداری جنبش علیه استعمار نوین، اقبال عمومی این کشورها را برای همکاری علمی فراهم کرده است، که این مهم می‌طلبد در این خصوص سیاست گذاری‌های مناسبی اتخاذ شود.

وی در ادامه افزود: از جمله اولویت‌های همکاری علمی بین‌المللی وزارت، همکاری با کشورهای همسایه بوده که کشور عراق از جمله این کشورها است.

کد خبر 5875495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha