۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

در بخش سلامت، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال؛

استان سمنان ۳ پردیس تخصصی علم و فناوری دارد

استان سمنان ۳ پردیس تخصصی علم و فناوری دارد

شاهرود- رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: در سراسر کشور ۳۵ پردیس تخصصی وجود دارد که سه مورد از آنها سهم پارک علم و فناوری استان است و این نشان از ظرفیت‌های خوب فناوری استان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نظری در حاشیه بازدید وزیر کشور از مجموعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان مرکز شاهرود همزمان با صبح پنجشنبه بیان کرد: سمنان در زمره استان‌های پیشرو در زمینه شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه در کل کشورمان ۳۵ پردیس تخصصی پارک علم و فناوری وجود دارد، افزود: در استان سمنان به تنهایی سه پردیس تخصصی ایجاد شده و در بخش‌های مختلف شامل کشاورزی، پزشکی، آی تی و … ارائه خدمات خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از ظرفیت‌های درخشان این استان در بخش دانش بنیان‌ها و تولیدات فناور سخن گفت و بیان داشت: پردیس‌های سلامت، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال در استان سمنان سه پردیس تخصصی سرآمد در کشورمان محسوب می‌شوند.

نظری گفت: تنها در استان سمنان ۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان در زمینه هوش مصنوعی، های تک و تولید محتوا مشغول به فعالیت هستند که نشان از داشته‌ها و ظرفیت‌های خوب علمی در این حوزه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مجموعه پارک علم و فناوری استان سمنان ۴۹۰ شرکت فناور مشغول به فعالیت هستند، گفت: تعداد واحدهای دانش بنیان نیز با جهش خوبی که در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم به ۱۱۰ مورد افزایش یافته است.

کد خبر 5875645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha