۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳

امام جمعه نائین:

انعکاس کارهای خوب دولت در جامعه مورد تاکید رهبر انقلاب است

انعکاس کارهای خوب دولت در جامعه مورد تاکید رهبر انقلاب است

نائین_امام جمعه نائین گفت: کارهای فراوانی در این دولت انجام شده اما آن‌گونه که باید به جامعه منعکس نشده و این موضوع مهم نیز مورد تاکید رهبری در این دیدار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین اظهار کرد: از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد، مسئله بانک‌ها و اصلاح رویکرد بانک‌ها به سمت بانکداری اسلامی است.

وی ادامه داد: این دغدغه مهم بارها و بارها توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده و از مسئولان نیز مطالبه کردند اما تا امروز این مهم تحقق نیافته است و بایستی مردم نیز این موضوع مهم را به صورت عمومی مطالبه کنند چرا که رهبری جامعه به دنبال محقق شدن احکام اسلام و احکام الهی در سطح جامعه است.

امام جمعه شهرستان نائین اضافه کرد: کسانی که امروز در دستگاه بانکی کشور مشغول خدمت هستند، با هماهنگی ارگان‌های فرهنگی و فکری مانند دانشگاه‌ها، موضوع و تفکر بانکداری اسلامی را تا تحقق آن دنبال کنند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، اظهار کرد: در این دیدار رهبر انقلاب از برخی عملکرد دولت سیزدهم مانند سیاست خارجی، مردمی بودن دولت، کارهای زیربنایی و رشد شاخص‌های کلان اقتصادی ابراز رضایت کردند.

مطهرخو با بیان اینکه رهبر انقلاب، دولت را نسبت به توجه بیشتر به مسئله اقتصاد و فرهنگ و شعار سال توصیه کرد، گفت: مشکلات معیشتی مانند گرانی مسکن و اجاره خانه باعث تحت الشعاع قرار گرفتن زحمات و تلاش‌های خوب و مهم دولت است که ممکن است این زحمات از چشم مردم دور بماند.

وی ادامه داد: خوشبختانه کارهای فراوانی در این دولت انجام شده اما آن‌گونه که باید به جامعه منعکس نشده است و بسیاری از مردم خبر ندارند که چه اتفاقات بزرگی در این دولت رقم خورده است و این موضوع مهم نیز مورد تاکید رهبری در این دیدار بود.

مطهرخو در ادامه عنوان کرد: از جمله کارهای بزرگ این دولت می‌توان به رشد چهار درصدی تولید، کاهش نرخ بیکاری، رونق بی سابقه تجارت کشور، افزایش تولید نفت و گاز، افزایش ۱۵ هزار تخت بیمارستانی، پوشش فراگیر بیمه سلامت، افزایش ۵۹ درصدی مدال آوری جوانان در عرصه ورزشی، حضور و عضویت در ائتلاف‌های جهانی و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تا رفع مشکلات و کارآمد شدن کامل نظام، مسئولان باید مجاهدانه و شبانه روزی کار کنند، تاکید کرد: گاهی یک نظام کارآمد است اما مردم در آن احساس نا کارآمدی می‌کنند و احساس ناکارآمدی از میزان واقعی نا کارآمدی بالا است و دشمن روی این موضوع سرمایه گذاری کرده است و البته در واقعیت در برخی عرصه‌ها کارآمدی داریم اما در برخی حوزه‌ها کارآمدی مناسب نداشته ایم.

مطهرخو در ادامه شاخص، میزان و ابزار سنجش در بحث کارآمدی و ناکارآمدی را رشد و پیشرفت عنوان و تصریح کرد: اولین شاخص از منظر رضایت مردم، دستیابی نسبی به اهداف کلان و متعالی مانند حس و عقل، استقلال فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و همبستگی ملی است.

وی ادامه داد: برقراری ثبات، آرامش و امینت همه جانبه، ارتقا سرمایه‌های اجتماعی به معنای ارتقا رضایت، اعتماد، امید و مشارکت مردم در امور اجتماعی شاخص‌های دوم و سوم هستند.

مطهرخو خاطرنشان کرد: همه ما در یک کشتی هستیم و آیا به جایی رسیده ایم که مردم احساس کنند که همه در یک کشتی هستیم و کسی حق ندارد جای خود را در کشتی سوراخ کند چرا که کشتی غرق خواهد شد؟. سرمایه اجتماعی ما به این حد ارتقا پیدا کرده که مردم متوجه این امر باشند؟.

وی در ادامه تاکید کرد: رفاه و تأمین همگانی به معنای درآمد سرانه متناسب با قدرت خرید، برخورداری از امکانات شغل، مسکن و بازنشستگی، شاخص چهارم و کاهش اختلاف، تنش‌ها و افزایش همگرایی بین گروه‌های مختلف جامعه شاخص پنجم است که در این زمینه‌ها ضعف داریم.

مطهرخو اضافه کرد: افزایش جامعه پذیری و احساس تعدد اجتماعی در میان مردم، کاهش فساد اداری، سیاسی و اجتماعی با شعار پیشگیری مقدم بر پیگیری که یک یک شعار قرآنی مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر است که از شاخص‌های ششم و هفتم است.

وی با بیان اینکه باید منصفانه و فارغ از فضاسازی مسموم رسانه‌های معاند خارجی و رسانه‌های منافق داخلی، کارآمدی نظام را بسنجیم، گفت: کاهش شکایات، درگیری‌ها، اعتراض‌ها و آشوب‌ها در جامعه، کاهش جرایم و در آخر افزایش دین داری و ارتقا فرهنگی دینی، ۱۰ شاخص کارآمدی و ناکارآمدی از منظر رضایت مردم است.

مطهرخو با بیان اینکه در کلام رهبری، تعاون یکی از منطقی و اساسی‌ترین کار برای جلوگیری از بی عدالتی است، تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی زیر مجموعه وزرات رفاه و تعاون کارهای بسیار را انجام می‌دهند اما این مهم به گوش مردم نمی‌رسد.

وی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی می‌توانند بر رشد اقتصادی، فقر زدایی، اشتغال مولد، تقویت کارآفرینی، تمرکز سرمایه‌های کوچک و دیگر موارد و همچنین اصلاح نظام توزیع و بهبود وضعیت معیشت مردم تأثیر بسیاری داشته باشند.

کد خبر 5876442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha