۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶

رئیس پلیس راه کرمانشاه:

زائران اربعین از توقف و استراحت در شانه راه‌ها خودداری کنند

زائران اربعین از توقف و استراحت در شانه راه‌ها خودداری کنند

کرمانشاه- رئیس پلیس راه کرمانشاه با اشاره به افزایش ترددهای جاده‌ای درپی بازگشت زائران اربعین، گفت: زائران اربعین از توقف و استراحت در شانه راه‌ها خودداری کنند.

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شانه راه بخشی از بدنه راه است که در ۲ طرف خط‌های عبور رفت و برگشت قرار داشته و برای توقف اضطراری وسایل نقلیه به کار می‌رود.

وی افزود: در سوانح پیش آمده وسایل نقلیه که به هر دلیل از مسیر اصلی خارج شده‌اند پس از ورود به شانه و حاشیه راه با خودروهای متوقف و سرنشینان آنها برخورد و خسارات و صدمات شدیدی وارد کرده‌اند.

دستغیب یادآوری کرد: این سوانح در شب‌ها به علت تاریکی هوا و عدم دید کافی رانندگان با شدت بیشتری اتفاق افتاده و به همین علت جان زائرانی که مبادرت به توقف و استراحت و خوابیدن در حاشیه و شانه راه‌ها می‌کنند که در خطر هستند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: زائران در هنگام خستگی و نیاز به خوابیدن، باید در محل‌های امن مانند موکب ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی توقف و استراحت کرده و در مدت توقف از نزدیک شدن کودکان و افراد کهن سال به جاده جلوگیری کنند.

وی در پایان گفت: هرگونه توقف غیر ضروری در حاشیه و شانه راه‌ها ممنوع بوده و چنانچه واقعه اضطراری مانند تصادف یا نقص فنی برای وسیله نقلیه پیش آید، بایستی با نصب علائم هشدار دهنده سایر رانندگان را از حضور خود آگاه کنند.

کد خبر 5879084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha