۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش:

نظارت و بازرسی بر نانوایی های «تالش» تشدید می شود

نظارت و بازرسی بر نانوایی های «تالش» تشدید می شود

تالش- مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: بازرسی و نظارت بر نانوایی ها در تالش تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رستمی صبح سه شنبه در کارگروه آرد و نان تالش اظهار کرد: با توجه به اینکه نانوایی‌ها با سلامت جامعه در ارتباط هستند بر همین اساس نظارت و بازرسی بر این واحدهای صنفی تشدید می‌شود.

وی به اهمیت تغذیه سالم به منظور بالا بردن مقاومت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد و افزود: نانوایی‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت جامعه باید شیوه نامه‌های بهداشتی‌ها را رعایت کرده و متصدیان نانوایی‌ها بدون دریافت کارت تندرستی حق فعالیت ندارند.

رستمی ادامه داد: فشارخون، چاقی و اضافه وزن، اختلال چربی خون و دیابت آمار بالایی دارد که با مصرف نان سبوس دار می‌توانند در پیشگیری از معضلات یادشده تأثیر چشمگیری داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش بر لزوم مصرف خمیرمایه به جایگزینی جوش شیرین توسط اتحادیه نانوایان تأکید کرد و گفت: وجود اسید فتیک در سبوس خام مانع جذب آهن و کلسیم دریافتی رژیم غذایی و تولید ماده سرطان‌زای اکریلامید حاصل از سوختن سبوس خام رومال در نان‌های سنتی می‌شود و ممنوعیت استفاده از سبوس خام که (سبوس مال) در دستور کار قرار گیرد.

رستمی تصریح کرد: تیم‌های بازرسی شبکه بهداشت همه روزه از نانوایی‌ها را مورد پایش قرار می‌دهند و در غیر این صورت و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی اعمال قانون می‌شوند.

کد خبر 5879455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha