۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۴۲

معاون امور جوانان استان همدان:

۱۵ مرکز تخصصی مشاوره خانواده در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند

۱۵ مرکز تخصصی مشاوره خانواده در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند

همدان-معاون امور جوانان استان همدان گفت: ۱۵ مرکز تخصصی مشاوره خانواده در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند.

میلاد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در حوزه جوانان، اظهار کرد: این دوره‌ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج صورت می‌گیرد که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و مراکز مشاوره کارگاه‌های برای جوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: افرادی که در این کارگاه‌ها آموزش می‌بینند منجر به جلوگیری از انتخابات ناصحیح در امر ازدواجشان است، یکی از هدف‌های این کارگاه‌های آموزشی تمرکز در افزایش جمعیت و تحکیم خانواده است.

معاون امور جوانان استان همدان مرادی با بیان اینکه برای جوانانی که از لحاظ مالی ضعیف هستند شرایطی فراهم می‌شود که علاوه بر حضور در کارگاه سه جلسه مشاوره رایگان نیز به آنها اختصاص داده شود، گفت: این کارگاه‌ها گستردگی خاصی برای همه جوانان دارد به لحاظ گروه سنی و تعداد نفرات که می‌توانند در آن حضور داشته باشند متفاوت است.

مرادی خاطرنشان کرد: آموزش‌های گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال در قالب آشنایی با مهارت‌های خود شناختی، مهارت‌های ارتباطی و آسیب‌های قبل از ازدواج و در گروه ۱۸ تا ۳۵ سال در قالب آموزش‌های انتخاب همسر و معیارهای آن و موانع ازدواج است.

وی با اشاره به سازمان‌های مردم نهاد بیان کرد: سمن‌های تخصصی در این حوزه بعد از فراخوان طرح خود را به این مجموعه ارائه می‌دهند و با انتخاب آنها، در کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌شوند.

معاون امور جوانان استان همدان عنوان کرد: علاوه بر به کارگیری سمن‌های تخصصی و مراکز مشاوره در بحث برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج، معاونت جوانان می‌تواند در قالب تفاهم نامه با مجموعه‌های فرهنگی و جهادی و همچنین حمایت مالی از مجموعه‌های مذکور در قالب ۳۰ درصد بودجه‌های مربوطه نسبت به برگزاری این کارگاه‌ها اقدام نماید.

مرادی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های مهارتی آموزشی با الویت بندی در شهرهای با شرایط ویژه انجام می‌شود، بیان کرد: در برخی از شهرها که در حوزه ازدواج و طلاق شرایط بحرانی دارند این کارگاه‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: هر کلاس ۸ ساعت به صورت چهار کارگاه ۲ ساعته تشکیل می‌شود که پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار نفر در ساعت در سال جاری در این کارگاه آموزش ببینند.

مرادی با بیان اینکه الویت این کارگاه‌ها دانش‌آموزان، سربازان، طلاب جوان، کارگران جوان و جوانان دارای مشاغل آزاد هستند، گفت: در این کارگاه‌ها مسائلی با سرفصل‌های مختلف در قالب گروه سنی متفاوت آموزش داده می‌شود، مهارت‌های همسر داری، مشاور حین ازدواج، نقش عفاف و حجاب در استحکام خانواده نیز از آن جمله است که زیر نظر اداره ورزش و جوانان استان فعالیت می‌کنند.

معاون امور جوانان استان همدان با اشاره به اینکه ۱۵ مراکز تخصصی مشاوره خانواده در سطح استان وجود دارند، بیان کرد: همچنین ۴ مرکز تخصصی تحت عنوان مراکز همسان‌گزینی دارای مجوز از اداره ورزش و جوانان نیز در استان فعالیت می‌کنند.

وی خاطر افزود: مراکز همسان‌گزینی بدین گونه عمل می‌کنند که جوانان با قصد ازدواج و بر اساس معیارهای شخص به همدیگر معرفی و با ارائه مشاوره در انتخاب همسر به آنها کمک می‌کنند و با وجود داشتن شرایط منجر به ازدواج می‌شود.

کد خبر 5888130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha