۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۶

پس از ۴۰ ساعت تلاش تیم‌های امدادی؛

۶ دره‌ نورد در ارتفاعات سبزکوه چهارمحال و بختیاری نجات یافتند

 ۶ دره‌ نورد در ارتفاعات سبزکوه چهارمحال و بختیاری نجات یافتند

شهرکرد_مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: پس از ۴۰ ساعت تلاش تیم‌های امدادی ۶ نفر دره نورد در ارتفاعات سبزکوه منطقه تنگ زندان نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مثنوی اظهار کرد: پس از ۴۰ ساعت تلاش تیم‌های امدادی در مناطق صعب‌العبور ارتفاعات سبزکوه (آبشار کرو دیکن) منطقه تنگ زندان ۶ نفر دره نورد از اهالی استان فارس نجات یافتند.

وی افزود: با اطلاع مرکز eoc جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری مبنی بر مفقود شدن ۶ نفر در منطقه تنگ زندان بلافاصله تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات کوهستان کلار شهرستان بروجن به همراه سه تیم پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پس ارزیابی صحنه حادثه و پس از ساعت‌ها جستجو در دره‌ها و مناطق صعب‌العبور موفق به پیدا کردن ۶ نفر فرد گرفتار شدند، یکی از افراد از ناحیه کمر و پا مصدوم شده بود و قادر به حرکت نبود.

مثنوی عنوان کرد: سایر افراد به دلیل عدم آشنایی به منطقه گم شده بودند که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط نجات‌گران و با استفاده از تجهیزات کامل کوهستان و بوسیله بسکت و پس از ساعت‌ها کوهپیمایی و عبور از صخره‌ها به محل امن انتقال داده شدند و توسط آمبولانس و خودروهای امدادی به بروجن انتقال داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این تلاش ۴۰ ساعته، سه نفر نجات‌گر کادر، ۱۴ نفر نجات‌گر داوطلب تخصصی کوهستان، دو دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودرو کمک‌دار به کار گرفته شد.

کد خبر 5889099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha