۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۸

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد؛

امیدواریم پس از انتقال پول ایران، روابط تهران-سئول توسعه یابد

 امیدواریم پس از انتقال پول ایران، روابط تهران-سئول توسعه یابد

وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که پس از آزادسازی پول مسدودشده ایران در این کشور، روابط سئول-تهران توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه کره جنوبی امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأیید انتقال پول‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی به قطر ابراز امیدواری کرد که به واسطه این اقدام روابط تهران و سئول توسعه یابد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی آمده است: وجوه ایرانی که در کره جنوبی به دلیل تحریم‌های مالی علیه ایران مسدود شده بود، اخیراً با هماهنگی نزدیک بین کشورهای درگیر با موفقیت به کشور ثالث منتقل شده است.

وزارت خارجه کره جنوبی ضمن قدردانی از «نقش سازنده» قطر و سوئیس «در رابطه با حل این مسئله» افزود: دولت ما انتظار دارد روابط دوجانبه ما (ایران و کره جنوبی) به مناسبت انتقال وجوه مسدود شده توسعه بیشتری یابد.

خبرگزاری رویترز دیروز دوشنبه از تحویل ۶ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران از کره جنوبی به بانک‌هایی در دوحه قطر خبر داد. منابع خبری پیش‌تر به رویترز گفته بودند که به محض انتقال مبلغ مذکور به قطر که ماه‌ها به عنوان میانجی نقش‌آفرینی کرده است، پنج تبعه آمریکایی زندانی در ایران، تهران را به مقصد دوحه ترک کرده و از آنجا راهی واشنگتن خواهند شد. همچنین در سوی مقابل، پنج زندانی ایرانی محبوس در آمریکا نیز آزاد شده و به ایران باز خواهند گشت.

ساعاتی پس از این خبر رویترز، شبکه الجزیره اعلام کرد در راستای توافق جمهوری اسلامی ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان، چند زندانی آمریکا راهی قطر شدند.

وزارت امور خارجه کشورمان دیروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای به تشریح روند آزادسازی منابع مالی مسدود شده در کره جنوبی و تبادل زندانی‌ها میان ایران و آمریکا پرداخت. در بخشی از این بیانیه آمده است که «در راستای استیفای حقوق اتباع ایرانی در سرتاسر جهان و نیز ایرانیان مقیم آمریکا و در چارچوب فرآیندی مستقل، پنج نفر از شهروندان ایرانی که به دلیل فعالیت‌های تجاری عادی به شکل غیرقانونی تحت پیگرد دستگاه قضائی آن کشور قرار گرفته بودند، آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند. (جزئیات بیشتر)

کد خبر 5889187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیرضا IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      2 0
      با سلام؛ به نظرم کشوری که مستقل نیست و زیر سیطره آمریکاست و از خودش اختیاری ندارد؛ لیاقت همکاری با ایران را ندارد.