۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶

استاندار اردبیل:

تولید ثروت از طریق علم امکان‌پذیر است

تولید ثروت از طریق علم امکان‌پذیر است

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: در عصر معاصر تولید ثروت تنها از مسیر علم و دستیابی به فناوری‌های جدید امکان‌پذیر است و ما غیر از این راهی در مسیر تحول اقتصادی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی صبح شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان لاله اردبیل اظهار کرد: در گذشته موضوع انشا علم یا ثروت بیان می‌شد که اکثر دانش‌آموزان نیز علم را برتر از ثروت می‌دانستند در حالی که در دنیای تحول یافته امروز مبنای ثروت، علم و خلاقیت است.

وی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم به ثروت و تحول اقتصادی دست پیدا کنیم باید از ظرفیت نخبگان علمی، ایده‌ها و خلاقیت‌های آنها استفاده کنیم و بر همین اساس دنیا امروز در حال رقابت برای جذب نخبگان است.

استاندار اردبیل گفت: این موضوع که نخبگان در کشورمان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، مطلب درستی است اما باید به سمتی حرکت کنیم تا این نخبگان در کشور در عرصه‌های مختلف به‌کارگیری شده و در تولید ثروت این مملکت از ظرفیت آنها بهره‌برداری شود.

عاملی افزود: دنیا به سمتی حرکت می‌کند تا در سایه علم، ایده‌ها، خلاقیت‌های نوین و بهره‌گیری از توان نخبگان تولید ثروت را انجام دهد که ما نیز شایسته است از این غافله عقب نمانده و در این مسیر حرکت واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دیگر دوران کارهای یدی و دستی سپری شده و امروز در عصر تحولات علمی باید از ظرفیت علم و خلاقیت‌های نوین در این عرصه استفاده کرده و به سمت تولید ثروت حرکت کنیم.

عاملی اضافه کرد: کشوری که به علم توجه نداشته باشد، قطعاً در آینده فقیر خواهد بود و این فقر دیگر قابل جبران و درمان نخواهد بود.

وی تسخیر دنیا را بر محوریت هوش مصنوعی و علوم و فناوری‌های جدید یادآور شد و بیان کرد: بیش از ۱۲۰ سال است که در این کشور به فروش نفت و امرار معاش از این طریق عادت کردیم در حالی که این روش درست کشورداری نیست و ضرورت دارد در کنار این سرمایه و نعمت عظیم الهی، توجهی به نخبگان و صاحبان علم و دانش داشته باشیم تا تولید ثروت به معنای واقعی انجام شود.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما کشور فقیری از لحاظ نیروی انسانی نیستیم و باید قدر این نیروی انسانی توانمند را بدانیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان خطاب به دانش‌آموزان تصریح کرد: هر کس در کلاس درس به تضعیف علم و دانش اقدام کند، بدانید خائن است و به هیچ وجه صحبت‌ها و مطالب او را مورد توجه قرار ندهیم.

وی از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا امکانات مناسبی را برای مدارس مناطق محروم در قالب کلاس‌های کنکور فراهم کند تا با استفاده از ظرفیت معلمان و اساتید برجسته این دانش‌آموزان در یک مدرسه جمع شده و برای آنها دوره‌ها و کلاس‌های مهارت تست‌زنی و آموزش درست کنکور و امتحانات پایانی و نهایی منتقل شود.

عاملی موضوع توانمندسازی در عرصه زندگی را به دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: در فراز و نشیب زندگی ضرورت دارد هر فرد مهارت‌ها و توانمندی‌های بیشتری را یاد بگیرد که قطعاً این توانمندی‌ها ابزار موفقیت او در مسیر زندگی خواهد بود.

وی از این مهارت‌ها به عنوان حساب پس‌انداز زندگی یاد کرد و افزود: ۶۰ مهارتی که امروز در سطح جهان به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، مهارت‌های ارزشمندی است که در آن نحوه لباس پوشیدن، حرف زدن، منظم بودن، کار تیمی انجام دادن، جرأت و جسارت داشتن، درست غذا خوردن و… به خوبی آموزش داده می‌شود.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در مسیر موفقیت ما باید این مهارت‌ها را یاد گرفته و بالاتر از همه به نماز اول وقت بها دهیم تا ذکر خدا آرامش بخش زندگی نسل‌های آینده باشد.

کد خبر 5892317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha