۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲

شهردار سنندج:

بوستانهای روجیار و پیرچنار حرکتی برای توسعه گردشگری سنندج است

بوستانهای روجیار و پیرچنار حرکتی برای توسعه گردشگری سنندج است

سنندج- شهردار سنندج گفت: بوستان‌های روجیار و پیرچنار سنندج حرکتی برای توسعه گردشگری، اشتغالزایی و افزایش فضای سبز این شهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، انور رشیدی عصر شنبه در بازدید استاندار، معاونین استانداری کردستان، شورای شهر و امام جمعه سنندج از روند احداث بوستان ۲۰ هکتاری روجیار سنندج اظهار کرد: پروژه ۲۰ هکتاری پارک روجیار به دلیل چشمه‌های موجود در محل و واقع شدن در ضلع جنوبی گویزه کویر دارای موقعیت مناسبی برای توسعه فضای سبز سنندج است.

وی بیان کرد: این پارک هیچ پله گذاری ندارد و نکته قابل تأمل در احداث پارک روجیار توجه ویژه به جامعه معلولین و سالمندان و ایجاد فضای ورزشی برای این عزیزان است.

شهردار سنندج افزود: پروژه احداث پارک روجیار، شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری است.

رشیدی اعلام کرد: این پروژه در سه فاز اجرا می‌شود که در مجموع ۱۰۰ هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کویر وصل می‌شود.

وی یادآور شد: احداث فضاهای ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تأثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.

شهردار سنندج اضافه کرد: از نقاط قابل توجه پارک المان‌های شهری و فضای آمفی تئاتر با ظرفیت دو هزار و پانصد نفر است که در این پارک تعبیه شده است.

وی اضافه کرد: برای توسعه گردشگری، اشتغالزایی و توسعه فضای سبز این پارک پروژه ارزشمندی برای سنندج به شمار می‌رود.

المان بوستان روجیار برگرفته از نمادهای فرهنگی و معماری سنندج

کاوه خداکرمی طراح المان بوستان روجیار نیز اضافه کرد: این المان در بردارنده نمادهای فرهنگ و تاریخ سنندج است که عمارت خسروآباد، اروسی سالار سعید، آبیدر، مجسمه آزادی، عمارت مشیردیوان، پل قشلاق و مسجد جامع سنندج در آن دیده شده است و نمادی از فرهنگ، تاریخ و معماری بومی شهر سنندج است.

شهردار سنندج همچنین در بازدید از روند احداث پارک پیرچنار سنندج نیز اضافه کرد: پارک پیرچنار در ابتدای محدوده مشترک ناحیه منفصل شهری و حسن‌آباد اجرا می‌شود و از طرف ویلا شهر و کمربندی آبیدر ورودی و خروجی دارد.

رشیدی افزود: پارک پیرچنار ۳۶۰ درجه کامل دید داخل شهر را پوشش می‌دهد، این پارک دارای منظرگاه، پارکینگ و سایت عکاسی است و منظر آن در شب از شاخص‌های ویژه این پروژه رفاهی، تفریحی و سرمایه‌گذاری است.

وی تصریح کرد: جاده سلامت، پیاده‌روی به طول ۶ کیلومتر، سکوی خانواده، محل تجمع گروه‌های اجتماعی، محل ورزش همگانی، فضای سبز، درختکاری بدنه، مبلمان و نورپردازی از دیگر آیتم‌های دیده شده در این پارک ۳۶ هکتاری در سنندج است.

پیش‌بینی و طراحی سورتمه برای سرمایه‌گذاری در بوستان پیرچنار سنندج

شهردار سنندج با اشاره به اینکه مقیاس پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار شهر سنندج به صورت منطقه‌ای، شهری و تبعیت از طرح ویژه ساماندهی تپه‌های این شهر است، اذعان کرد: پیش‌بینی و طراحی سورتمه برای سرمایه‌گذاری در این بوستان ۳۶ هکتاری است و این پروژه در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن آماده کردن زیرساخت و فاز دوم سرمایه‌گذاری است.

رشیدی اضافه کرد: این مهم از گام‌های شهرداری در راستای تحقق برنامه انجام ۱۴۳ هکتار فضای سبز است که قرار است در بازه زمانی ۲ سال اجرا شود.

کد خبر 5892773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha