بازداشت هزاران فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست از سال ۲۰۰۰

بازداشت هزاران فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست از سال ۲۰۰۰

نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه الاقصی در ۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ بیش از ۱۳۵ هزار فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه الاقصی در ۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ بیش از ۱۳۵ هزار فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۱ هزار مورد از این بازداشت‌ها مربوط به کودکان و بیش از ۲۶۰۰ مورد مربوط به زنان فلسطینی است که از این تعداد ۴ نفر از آنها فرزندان خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دنیا آورده‌اند.

از ابتدای انتفاضه الاقصی حدود ۱۱۴ نفر به لیست شهدای جنبش ملی اسرا پیوسته که به دلیل شکنجه، قتل عمد و اهمال پزشکی به شهادت رسیده‌اند و آخرین آنها خضر عدنان بود که تعداد شهدای اسیر فلسطینی را به ۲۳۷ نفر افزایش داد.

کمیته امور اسرا و آزادگان در بخش دیگری از این بیانیه به افزایش قابل توجه بازداشت‌های موقت اشاره نموده به طوری که از انتفاضه الاقصی تاکنون ۳۲ هزار مورد از آنها صادر گردیده است که شامل بازداشت‌های جدید و تمدید احکام گذشته می‌شود.

این کمیته در پایان تاکید کرد: همچنان ۵۲۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی وجود دارند که در میان آنها ۳۸ زن و ۱۷۰ کودک مشاهده می‌شود. همچنین ۱۲۵۰ نفر در بازداشت موقت به سر برده و ۷۰۰ اسیر دیگر نیز از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند که از میان آنها ۲۴ نفر به سرطان مبتلا هستند.

کد خبر 5898083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha