هراس تل‌آویو از عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری

هراس تل‌آویو از عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی از بیم عملیات‌های مقاومتی مبارزان فلسطینی دست به تحرکات گسترده در کرانه باختری زده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، رسانه‌های عربی امروز جمعه از تصمیم آماده باش امنیتی در این رژیم از بیم عملیات شهادت طلبانه در اعیاد یهودی خبر دادند.

پایگاه عبری اللا به نقل از یک مسئول نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: عملیات تیراندازی در کرانه باختری تهدید شماره یک برای ارتش اسرائیل است.

این در حالی است که در نیمه ماه جاری میلادی، پلیس رژیم صهیونیستی عناصر خود را در شهرهای اراضی ۴۸ و کرانه باختری و قدس مستقر کرد و به عناصر خود دستور آماده باش در قدس اشغالی از بیم تشدید درگیری با فلسطینیان در مسجدالاقصی خبر داد.

مقامات اسرائیلی شب گذشته همزمان با فرا رسیدن آنچه که به اصطلاح روز عرش خوانده می‌شود کرانه باختری را به محاصره کامل خود درآورده و تمامی گذرگاه‌های نوار غزه را مسدود کردند و این اقدام تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

دشمن صهیونیستی همواره با سو استفاده از اعیاد یهودی آرامش فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه را بر هم می‌زند و تمامی گلوگاه‌های منتهی به کرانه باختری و نوار غزه را می‌بندد.

تیراندازی در شمال رام الله

یک جوان فلسطینی بامداد امروز بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست به خودرویی در نزدیکی شهرک بیت ایل در شمال رام الله در کرانه باختری زخمی شد.

منابع محلی اعلام کردند: رژیم صهیونیستی، نظامیانش را در نزدیکی شهرک بیت ایل در شمال رام الله به دنبال تیراندازی به خودرو فلسطینی و زخمی کردن یک جوان در داخل آن به حال آماده باش درآورد.

کرانه باختری شب گذشته و بامداد امروز جمعه صحنه تعدادی از عملیات‌های مقاومتی مبارزان فلسطینی بود که در جریان آن درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست صورت گرفت.

اشغالگران صهیونیست همچنین یک جوان فلسطینی را پس از یورش به منزلش بازداشت کرده و اسباب و اثاثیه آن را برهم زدند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تعدادی از جوانان مبارز فلسطین یک برجک نظامی اسرائیلی را در ورودی شهر رام الله با پرتاب کوکتل مولوتف هدف حمله قرار دادند که در پی این اقدام دلیرانه این برجک آتش گرفت و همزمان با این اقدام درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در شهرک‌های فقوعه و جلبون در شرق جنین صورت گرفت و اشغالگران صهیونیست به سوی منازل فلسطینی در این شهرک‌ها آتش گشودند.

حضور هزاران فلسطینی در مسجدالاقصی

هزاران فلسطینی ساکن بیت المقدس و اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری از نخستین بامداد امروز جمعه خود را به مسجد مبارک الاقصی رسانده و نماز صبح را در این مکان مقدس اقامه کردند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که شمار زیادی از نظامیان صهیونیست در جای جای شهر بیت المقدس و به ویژه اطراف و اکناف مسجد الاقصی مستقر شده بودند و تدابیر امنیتی شدیدی در آنها به اجرا گذاشته بودند.

از سوی دیگر، هزاران فلسطینی ساکن شهر الخلیل نیز به نشانه تاکید بر هویت اسلامی مسجد حضرت ابراهیم (ع) نماز صبح را در این مکان مقدس به جا آوردند.

این در حالی است که شهرک نشینان صهیونیست همواره به این دو مسجد متعرض می‌شوند و حرمت آنها را زیر پا می‌گذارند، این تجاوزات با حمایت نظامیان صهیونیست صورت می‌گیرد.

کد خبر 5898174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha