۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

همایش آموزشی فرهنگی دانشجویان دختر حافظ قرآن کریم برگزار شد

همایش آموزشی فرهنگی دانشجویان دختر حافظ قرآن کریم برگزار شد

نخستین همایش آموزشی فرهنگی حافظان دختر قرآن کریم ویژه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، نخستین همایش یک روزه آموزشی - فرهنگی حافظان دختر قرآن کریم ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت علوم صبح روز دوشنبه ۱۰ مهرماه با حضور ۴۰۰ نفر از حافظان دختر ( دانشجو) در سالن آمفی تئاتر ستادمرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد.

در نوبت صبح و به صورت همزمان سه کارگاه آموزشی و توجیهی برای حافظان قرآن کریم با حضور استاد معتز آقایی در سالن آمفی تئاتر برای حافظان یک تا سه جزء قرآن کریم، استاد امیرآقایی برای حافظان ۴ تا ۱۵ جزء قرآن کریم و کارگاه جداگانه ای با حضور استاد محمد بحرالعلوم برای حافظان ۱۶ جزء تا حافظان کل قرآن کریم برگزار شد.

همچنین در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر جواد باقری رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و دانشجویان حافظ قرآن دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت در آمفی تئاتر ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در این جلسه، حافظان قرآن برنامه ها، انتظارات و پیشنهادات خود را در راستای اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ حفظ قرآن کریم در سطح دانشگاه ها و توجه و تاکید بر انس با قرآن کریم مطرح کردند و همچنین در این جلسه برنامه هایی که مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برای دانشجویان حافظ قرآن پیش بینی کرده است، اعلام شد.

برگزاری کارگاه عمومی با حضور اساتید خواهر حفظ قرآن کریم در حضور دانشجویان حافظ قرآن کریم، از دیگر برنامه های تخصصی این همایش یک روزه است.

یک برنامه محفل انس با قرآن نیز با حضور اساتید حوزه حفظ و قرائت قرآن برای دانشجویان حافظ قرآن کریم تدارک دیده شده است.

پخش نماهنگ با موضوع قرآن و عترت، تقدیر از خانواده شهید صیاد خدایی از شهدای مدافع حرم، سخنرانی و اجرای تواشیح و برنامه های گروه سرود دختران و نیز تلاوت قرآن توسط قاریان برجسته و ممتاز کشور از دیگر برنامه های این همایش یک روزه است.

پایان بخش این همایش پیاده روی جمعی از دانشجویان حافظ قرآن کریم حاضر به سمت سر درب دانشگاه تهران در اعتراض به اهانت به هتک حرمت قرآن کریم است که دانشجویان در مسیر این راهپیمایی با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهای مختلف، بی حرمتی و اهانت به مقدسات و قرآن کریم را محکوم می کنند.

در این همایش بیش از ۷۰ حافظ ۲ تا ۴ جزء، ۴۰ حافظ ۵ تا ۹ جزء، ۵۰ حافظ ۱۰ تا ۲۰ جزء، ۵۰ حافظ ۲۰ جزء تا حفظ کل قرآن کریم حضور دارند.

کد خبر 5900987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha