۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲

فرماندار بیرجند:

وقف کمک به استحکام جامعه در حوزه‌های مختلف است

وقف کمک به استحکام جامعه در حوزه‌های مختلف است

بیرجند- فرماندار بیرجند گفت: موقوفات کمک به استحکام جامعه در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فاضلی‌فرد عصر دوشنبه در دیدار با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و در میان و کارکنان این اداره اظهار کرد: فعالیت در حوزه اوقاف سختی‌های خاص خود را دارد چون از یک طرف به عنوان متولی موقوفات باید نیات واقف مدنظر باشد و از طرف دیگر انتظارات مردم جامعه بوده که بیشتر بر اساس برداشت‌های سطحی خود افراد از موقوفات است.

وی با اشاره به اینکه اعتراضاتی که در این سال‌ها معمولاً بر موقوفات وارد می‌شود در این بوده که در طی سال‌های گذشته تعدی به موقوفات شده است، تصریح کرد: حقوق اوقاف رعایت نشده و افرادی در پی تصرف آن بوده و در راستای چارچوب‌ها و ضوابط عمل نکرده‌اند و در حال حاضر که متولی موقوفات برای زنده کردن موقوفات در چارچوب نیاتی که واقف انجام داده اقدام نموده یک عده از افراد منافعشان از بین رفته و طبیعی بوده که مخالفت‌هایی داشته و دارند.

فرماندار بیرجند گفت: عامه و توده مردم نسبت به وقف باور و اعتقاد دارند و تعدد موقوفات در شهرستان‌ها گویای این موضوع است.

فاضلی فرد با بیان اینکه موقوفات کمک به استحکام جامعه در حوزه‌های مختلف است، یادآور شد: با تبلیغات مسمومی که جامعه اتفاق می‌افتد به نوعی مردم را نسبت به موقوفات بدبین می‌کنند بنابراین هم باید این ذهنیت منفی را از جامعه پاک کرد و هم به اینکه نیت خیر و موقوفات که باقیات و صالحاتی بوده در جامعه جاری و سازی بماند و مردم به این امر رو آورند.

وی بیان کرد: اگر امروز وقف در جامعه کمتر شده به سبب تبلیغات مسمومی بوده که وجود داشته و همچنین تعدی‌هایی که به اموال وقفی شده است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: اکثر تعدی‌های صورت گرفته به اموال وقفی از سوی افرادی بوده که بعد از فوت واقف متولی شده‌اند.

فاضلی فرد با بیان اینکه افرادی که از موضع قدرت می‌خواهند جایگاهی برای خود به دست آوردند باید بدانند در جامعه اسلامی این موضوع پذیرفتنی نیست، بیان داشت: ما همه نوکران مردم هستیم و هر چه مسئولیت بالاتر باشد باید تواضع در مقابل مردم بیشتر باشد و وظیفه خدمت رسانی به مردم شأن همه مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت اوقاف ترویج دین اسلام بوده که همه این اقدامات ارزشمند می‌باشد و برکت معنوی به دنبال دارد.

کد خبر 5901286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha