۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۹

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص):

علم توانایی تغییر زندگی و شکل‌دهی به سیاست را دارد

علم توانایی تغییر زندگی و شکل‌دهی به سیاست را دارد

اصفهان- رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) گفت: رشد علم با عبور از مرزها تحقق پیدا می‌کند و علم توانایی تغییر زندگی را دارد و سیاست‌ها را شکل دهد و آینده بهتری را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی شامگاه دوشنبه در آئین اعطای جایزه مصطفی (ص) با تجلیل از دستاوردهای برجسته در علم وفناوری اظهار داشت: این اقدام قدمی مبارک و مؤثر در پیشبرد دانش ودانسته‌های بشری است.

وی افزود: علم سنگ بنای پیشرفت است و دانشمندان و مبتکران زندگی خود را به پیشبرد مرزهای دانش اختصاص دادند و امروز میزبان تعدادی از این عزیزان هستیم و با تجلیل از برگزیدگان جایره نه تنها از دستاوردها بلکه از تلاش مشترک افراد بیشماری که در تحقق ان نقش داشتند و سربازان گمنام علم تقدیر می‌کنیم.

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی گفت: رشد علم با عبور از مرزها تحقق پیدا می‌کند و علم توانایی تغییر زندگی را دارد و سیاست‌ها را شکل دهد و آینده بهتری را ایجاد کند و باید در تحقیق سرمایه‌گذاری کرد و با این اقدام الگوساز یعنی جایزه مصطفی، راه صحیح جست و جو را به آیندگان نشان می‌دهیم و در طول عمر ده ساله جایزه مصطفی (ص) سهمی در این نهضت شریف و خداپسندانه داشته باشند.

وی افزود: فراخوان این دوره از بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد و نامزدها تنها توسط دانشمندان برجسته و نهادهای علمی معتبر معرفی می‌شوند و این فراخوان به ۲۱ هزار دانشمند و نهاد، توسط بنیاد اعلام شد.

صالحی گفت: گروه‌های داوری بر اساس شاخص‌های مصوب شامل پیشروی و نوآوری، ماندگاری و کاربردی به صورت محسوس در جهان اسلام است که ارزیابی شد و همچنین تأثیر این دستاوردها بر رفاه عمومی، پاسخ‌گویی به مسائل علمی و حل نیازهای بشر در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: شناسایی ۲۶۰۰ پرونده علمی در حوزه‌های تخصصی انجام شد و دسته بندی ۴۷۰ پرونده در حوزه اطلاعات و ارتباطات، ۶۴۰ زیست و پزشکی و تعدادی هم در حوزه فناوری ونانو و در ۷ مرحله غربالگری علمی آثار توسط کمیته‌های داوری و ۱۴۸ اثر برتر در نهایت مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی خاطر نشان کرد: سه برگزیده مقیم و دو برگزیده غیر مقیم در کشورهای اسلامی در این دوره جایزه دریافت می‌کنند و تبریک ما برای تلاش بی نظیر آنها است و تا دستاوردها، ما را به ارتقا جایگاه بشری سوق دهد.

کد خبر 5901431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha