۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۷

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبرداد؛

برخورد جدی با مقصران احتمالی مرگ نوزادان در شهرکرد

برخورد جدی با مقصران احتمالی مرگ نوزادان در شهرکرد

شهرکرد_معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر قصور و تقصیری در فوت ۶ نوزاد وجود داشته باشد بدون هیچ‌گونه اغماض و مسامحه با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری ضمن تسلیت به خانواده نوزادان فوت شده اظهار کرد: از ۶ شهریور تا ۱۱ مهرماه از مجموع ۴۰ نوزادی که در بیمارستان هاجر بستری شده بودند ۶ نوزاد فوت کردند که همه آنها نارس بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این نوزادان از ۲۸ تا ۳۱ هفته بوده‌اند و از نظر وزن ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم بوده‌اند تصریح کرد: از مجموع ۶ نوزاد ۲ نفر آنها به علت عفونت فوت کرده و چهار نفر دیگر نارسایی ریه و بیماری‌های زمینه‌ای علت فوت آنها بوده است.

کریمی با اذعان بر اینکه پزشک قانونی باید علت فوت را سریع‌تر اعلام کند گفت: بررسی‌های لازم برای علت وقوع این حادثه به طور کامل صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق اقدام اصلاحی صورت گرفته و ان آی سی یو بیمارستان تعطیل شد و کشت‌هایی که نیاز بوده از دیگر نوزادان گرفته شده و هیچ گونه مورد مثبت دیگری مشاهده نشده است که طی بررسی‌های انجام شده دیگر نگرانی وجود ندارد.

کریمی با بیان اینکه گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شده و علت فوت را نشت فاضلاب اعلام کرده بودند گفت: این خبر کاملاً کذب و نشت فاضلابی صورت نگرفته است.

وی با اذعان بر اینکه میزان فوت در ان ای سی یو به طور متوسط ۱۱.۵ درصد است بیان داشت: از هر ۱۰۰ بچه که بستری می‌شوند ۱۱.۵ درصد آنها فوت می‌کنند که مهم‌ترین آنها به علت نارس بودن می‌باشد.

کریمی با تاکید بر اینکه تیم نظارتی وزارت بهداشت در شهرکرد مستقر هستند و تا نتیجه نهایی پرونده را دنبال می‌کنند گفت: اگر قصور و تقصیری وجود داشته باشد بدون هیچ‌گونه اغماض و مسامحه با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

وی ادامه داد: تا این لحظه طی برررسی هایی انجام شده مورد کم کاری و قصوری دیده نشده و چنانچه شکایتی نیز وجود داشته باشد طبق قانون مسئله بررسی و نتیجه اعلام می‌شود.

کریمی تشریح کرد: گزارشی که گرفته شده چهار پزشک متخصص نوزادان داریم که شبانه‌روز در بیمارستان بوده‌اند و حتی برای همان ۲ نوزادی که عفونت داشتند آنتی‌بیوتیک مناسب شروع کرده بودند و روش درمان غلط نبوده است.

کد خبر 5909493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha