۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر از سوی کشورهای اسلامی ننگ است

عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر از سوی کشورهای اسلامی ننگ است

قم- رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: این ننگ است که یک کشور اسلامی برای ارتباط با این رژیم اشغالگر اقدام کند و برخی ها در صف عادی سازی روابط هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: از تلاش‌های ده ساله آقای رحیمیان در مسجد مقدس جمکران تقدیر می‌کنیم و رهبر معظم انقلاب فرمودند ایشان از دوستان قدیمی ما هستند و از تکریم ایشان کوتاهی نشود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: با توجه به امکانات محدودی که در مسجد مقدس جمکران وجود داشت، اقدامات خوبی در این مکان مقدس صورت گرفته است.

وی افزود: مسجد مقدس جمکران جایگاه عاشقان و دلدادگان است که بسیاری از شیعیان برای تجدید بیعت و اعلام وفاداری به حضرت در این مکان حاضر می‌شوند.

وی عنوان داشت: مراسمات مسجد مقدس جمکران فقط در ایام نیمه شعبان نیست و در طول سال برنامه‌های مختلفی در این مکان برگزار می‌شود که زائران از سراسر کشور و حتی سایر کشورهای اسلامی در این مراسم حضور می‌یابند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: علائم ناتوانی در آمریکا پیدا شده و جهان در حال تحول است و این کشور در طول تاریخ ۵۰۰ ساله خود، جنایت‌هایی داشته که نسلی را از بین برده است.

وی عنوان داشت: امام عسکری (ع) فرمود، امام زمان (عج) زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد همانگونه که پر از ظلم و جور شده است و حضرت نیز در زمان ظهور در جوار خانه کعبه می‌فرماید، انا بقیه الله که صدای ایشان در تمام جهان منعکس می‌شود.

حجت الاسلام گلپایگانی ابراز داشت: جمکران پایگاه مهمی برای حضرت ولیعصر (عج) است که از کشورهای مختلف برای اقامه نماز در این مکان مقدس حضور پیدا می‌کنند.

وی عنوان داشت: تعجبم من این است که برخی‌ها در زمینه مسجد مقدس جمکران شبهه ایجاد می‌کنند و می‌گویند اگر مسجد جمکران این مقام را دارد، چرا امام راحل به این مسجد نیامده است، در حالی که اینگونه نبوده و امام راحل به این مسجد آمده و اقامه نماز کرده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: برخی‌ها تریبون دارند و یا قلم به دست هستند که مطالب اینگونه مطرح می‌کنند که البته آنان موفق نخواهند شد که به اهدافشان دست یابند.

وی با اشاره به حوادث اخیر فلسطین گفت: حماس در روزهای اخیر گل کاشت و رهبر معظم انقلاب فرمود، من دست و بازوی جوانان فلسطینی را می بوسم.

حجت الاسلام گلپایگانی بیان داشت: آنان توانسته اند در این دوران جنایت رژیم صهیونیستی که هر روز دست به کشتار می‌زنند، این اقدام ارزنده را انجام دهند اما متأسفانه برخی‌ها در کشورهای اروپایی از آنان حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این ننگ است که یک کشور اسلامی برای ارتباط با این رژیم اشغالگر اقدام کند و برخی‌ها در صف عادی سازی روابط هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ابراز داشت: رژیم اشغالگر قدس می‌گوید سر مار این حوادث در ایران است که البته باید گفت این عصای موسی است که به زودی همه اینها را خواهد بلعید.

وی با بیان اینکه حمله چند روز قبل به شهرک‌های صهیونیستی کار یک روز و دفعی نبوده است بلکه مدت‌ها روی آن کار شده و نقشه‌هایی برای آن کشیده شده است افزود: رژیم اشغالگر نتوانست این حملات را پیش بینی کند و حتی یکی از فرمانده هان ارتش این رژیم در خانه اش در حال خواب دستگیر شده است.

حجت الاسلام گلپایگانی گفت: در میان افرادی که اسارت گرفته شده اند، افسران عالی رتبه رژیم صهیونیستی قرار دادند و امید است این پیروزی‌ها ادامه یابد و امروز در شهرهای اصلی در سرزمین‌های اشغالگر مبارزه ادامه دارد.

وی‌گفت: اسرائیل زمانی ارتش سه کشور مهم را در ۶ روز نابود کرده اما در جنگ ۳۳ روزه که با حزب الله لبنان داشت بعد از ۳۳ روز مفتضحانه فرار کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش پایانی سخنانی خود بیان داشت: از مسئولان استان قم می‌خواهیم که از هرگونه مساعدت و همکاری با تولیت جدید این مکان مقدس که آبروی شهر قم است دریغ نکنند و دنیا به این مکان مقدس دلخوش است و امید است مشکلات برطرف شود.

کد خبر 5909730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha