۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵

هدایت ممبینی در نشست خبری؛

تجهیز پنج ورزشگاه به سیستم VAR/ با کشورهای درجه یک رقابت داریم

تجهیز پنج ورزشگاه به سیستم VAR/ با کشورهای درجه یک رقابت داریم

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد مجهز شدن ورزشگاه ها به سیستم VAR، میزبانی سرخابی‌ها خارج از تهران، وضعیت دیدار سپاهان و الاتحاد و ... توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال در نشست خبری که امروز شنبه در محل فدراسیون برگزار شد، ظهار داشت: فدراسیون فوتبال از جمله فدراسیون‌های ورزشی پرکار در کشور است که با داشتن ۱۷ تیم ملی، هر سال در تورنمنت‌ها و اردوهای داخلی و خارجی مختلفی حضور می‌یابیم. جامعه ایرانی علاقه زیادی به فوتبال دارد و ما تلاش می‌کنیم به هدفی که مشخص کرده‌ایم، دست یابیم.

او ادامه داد: رقبای ما در آسیا و تمام دنیا برنامه‌های مدون و سرمایه گذاری‌های کلانی را انجام می‌دهند که شاید ما نتوانیم آن هزینه‌ها را انجام دهیم. در ماه‌های گذشته کارهای بزرگی را در فوتبال کشور انجام شده است، که سال‌ها درگیر این موضوعات بوده‌ایم. یکی از این موارد ورود بانوان به ورزشگاه‌ها است.

ممبینی تصریح کرد: این اقدام نیازمند برخی زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی بود که سال‌ها برای آن زمان لازم داشتیم اما فدراسیون فوتبال مصمم بود تا این کار انجام شود. می‌خواستیم فوتبال‌مان را در دنیا به‌روز کرده و بانوان را به ورزشگاه بیاوریم. دیدید از سال گذشته ابتدا برای تیم‌های ملی این کار را انجام دادیم و سپس با شروع لیگ برتر، توانستیم با برنامه‌ریزی مدون و هماهنگی با سازمان‌های ذی ربط بانوان را وارد ورزشگاه کنیم. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: این یک کار بزرگ بود که با همکاری ارکان فدراسیون فوتبال، مهدی تاج و نهادهای بالادستی فدراسیون انجام شد. اگر این کار های مهم را انجام نمی دادیم، چهره فوتبال کشورمان در میادین بین المللی دچار خدشه می شد.  به همه کسانی که در این راه به ما کمک کردند خداقوت می گویم.  

ممبینی در خصوص میزبانی فوتبال ایران از تیم های عربستانی در خاک کشورمان گفت: از سال ۲۰۱۶ با توجه به حکم هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی ایران از نمایندگان عربستان لغو شد اما در ادامه با کمک دیپلماسی ورزشی، توانستیم در کمتر از یک ماه مصوبه AFC را لغو کنیم. همین موضوع موجب ورود ستارگان بین المللی به ایران شد.

او با بیان اینکه این اقدام بازخورد خیلی خوبی در مجامع بین‌المللی داشت، یادآور شد: با وجود کمبودهایی که در مورد سخت‌افزارها داشتیم، اما انعکاس حضور این ستاره‌ها در فضای مجازی و حتی خود باشگاه‌های عربستانی به شکلی بود که چهره بسیار مثبتی از ایران را به نمایش گذاشت. بازیکنی مانند کریستیانو رونالدو حدود ۷۰۰ میلیون دنبال کننده در فضای مجازی دارد. همین که او چهره ایران را مثبت نشان داد، خیلی خوب است. 

دبیرکل فدراسیون افزود: اتفاق مثبت دیگر ورود سیستم کمک داور ویدیویی برای میزبانی تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا بود.  به کنفدراسیون فوتبال آسیا تعهد دادیم که می‌توانیم سیستم را وارد ایران کنیم. ورزشگاه‌ها را در یک سال گذشته استانداردسازی کردیم و یک گام جلو بودیم. 

او ادامه داد: همه مشاهده کردند که ما در زمینه نصب تجهیزات VAR در ورزشگاه ها به مشکل نخوردیم. زیر ساخت های دو ورزشگاه آزادی تهران و نقش جهان اصفهان را آماده کرده بودیم. در طول ماه‌های اخیر توانستیم فوتبال ایران را به استانداردهای بین‌المللی دنیا نزدیک کنیم و از این حیث با کشورهای درجه یک جهان رقابت داشته باشیم.

ممبینی در مورد رفع مشکلات بازی تیم های ایران و لبنان در مشهد بیان کرد: در این مورد مکاتبات زیادی با فدراسیون جهانی داشتیم که بگوییم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی به کمک دولت تمایل دارند تا پس از رفع مشکلات زیرساختی حتما بانوان که جزء بزرگی از جامعه ایران هستند، وارد ورزشگاه شوند. اکنون دیدگاه AFC و فیفا نسبت به فوتبال ایران رو به جلو است. می‌بینیم در لیگ کشور ورود بانوان حالت طبیعی خودش را پیدا می‌کند، این موضوع هم برای مسئولان و هم برای فوتبالیست‌ها جذاب است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد زمان ورود تجهیزات کمک داور ویدیویی برای مسابقات لیگ برتر گفت: طبق صحبتی که با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم،   درخواست کردیم این دستگاه‌ها را به عنوان بخشی از پروژه پیگیری VAR در کشورمان نگه داریم. ابتدایی‌ترین دستگاه این سیستم همانی است که باید برای آموزش داوران استفاده کنیم. خوشبختانه این دستگاه توسط فیفا تأیید شده و حدود یک ماه دیگر دستگاه شبیه‌ساز وارد کشورمان می شود. در ادامه سایر دستگاه‌های اصلی نیز به ایران می‌آید.

او ادامه داد: حدود ۶ ورزشگاه در آینده ای نزدیک تجهیز خواهند شد و طبق صحبت با مسئولان AFC این دستگاه در ورزشگاه آزادی و نقش جهان نگه داشته خواهند شد. طبق الزام‌های جدید فیفا لازم نیست همه بازی‌ها با VAR انجام شود اما امیدواریم در میان کشورهایی باشیم که بیش از ۵ ورزشگاه خود را به این سیستم مجهز می کنند.

ممبینی در مورد انتقاد ها از تیم ملی فوتبال گفت: ساده ترین راه انتقاد کردن است. ما همیشه از انتقاد های سازنده استقبال می کنیم. هر فدراسیونی دارای نقاط ضعف و قدرتی است که امیدوارم این انتقاد ها از قبل برنامه ریزی شده نباشد.

او در انتقاد به عملکرد صدا و سیما بیان کرد: اگر انتقاد ها از قبل برنامه ریزی شده باشد خیلی بد است. صدا و سیما در شبی که تیم ملی بازی دارد، به این شکل حمله می کند و تمرکز تیم، مربی و فدراسیون را به هم می زند. امیدوارم مسئولان این سازمان، برنامه ریزی بهتری نسبت به برنامه های ورزشی به خصوص فوتبال داشته باشند. 

ممبینی درباره تکرار بازی تیم های سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: در این باره جلسه خوبی در تاشکند داشتیم، بنده، مسئول روابط امور بین الملل فدراسیون فوتبال، رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال عربستان، دبیر کل AFC و رئیس کمیته مسابقات هم در این جلسه حضو داشتند. ایران و عربستان تعامل بسیار خوبی در فوتبال دارند و سعی می کنیم که این مشکل را به خوبی حل کنیم. نمایندگان عربستان در این جلسه گفتند که از هر حکمی که توسط کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود، تبعیت می‌کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره انتقال میزبانی های پرسپولیس و استقلال به شهرهای دیگر گفت: ابتدا باید از مدیران ورزشگاه آزادی تشکر کنم که به خوبی زمین چمن را مهیای بازی کردند. کیفیت زمین در دیدار پرسپولیس و النصر بسیار بد بود اما اوضاع در دیدار بعدی بهتر شد. در کل این زمین چمن نیاز به تعمیر اساسی دارد چون پرسپولیس و استقلال هر هفته در این ورزشگاه بازی می کنند و در این شرایط نمی توان چمن ورزشگاه را ترمیم کرد.

او ادامه داد: هنوز تصمیم گیری نکره ایم که تعمیر زمین چمن چه زمانی باشد، این ورزشگاه ملی ما است و انشاالله بتوانیم این ورزشگاه را یکبار دیگر با چمن خیلی مناسب ببینیم.

ممبینی درباره زمین چمن دو ورزشگاه تختی و شهر قدس در تهران بیان کرد: مدیران شرکت توسعه و تجهیز در مورد این دو ورزشگاه توضیحاتی داده اند، چمن ورزشگاه تختی تعویض شده و فکر کنم تا یکی دو ماه آینده آماده شود. چمن ورزشگاه شهر قدس هم نواقص کوچکی داشت که به ما گفتند بر طرف می شود. مدیران سرخابی ها و سازمان لیگ باید با هم جلسه برگزار کنند تا زمان تعویض چمن ورزشگاه آزادی را مشخص کنیم.

او در ارتباط با حامی مالی فدراسیون گفت: کارهای مربوطه را انجام داده ایم و به زودی از حامی مالی جدید رونمایی می شود. 

ممبینی در پایان خاطر نشان کرد: برای اسطوره فوتبال کشورمان، علی پروین عزیز آرزوی سلامت دارم و امیدوارم همه پیشکسوتان عزیز تندرست و سلامت باشند.

کد خبر 5911429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ali IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      به نظر بنده خطا های خیلی بدی بود