استفاده صهیونیست‌ها از «فسفر سفید» علیه غیرنظامیان غزه تایید شد

استفاده صهیونیست‌ها از «فسفر سفید» علیه غیرنظامیان غزه تایید شد

سازمان عفو بین‌الملل شواهد مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از مهمات «فسفر سفید» علیه غیرنظامیان در نوار غزه را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی.آر.تی، به‌دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پی عملیات غافلگیرکننده مقاومت اسلامی فلسطین موسوم به «طوفان الاقصی»، سازمان عفو بین‌الملل شواهدی مبنی بر استفاده اشغالگران از مهمات حاوی فسفر سفید علیه غیرنظامیان نوار غزه را تایید کرد.

ویدئوها و تصاویر تاییدشده از سوی آزمایشگاه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر اقدام به استفاده از فسفر سفید علیه فلسطینیان کرده است.

این آزمایشگاه که تصاویر با زوایای مختلف از حملات به بندر غزه و هتل‌های مجاور را تایید کرده، همچنین تصاویر ماهواره‌ای نقاطی که هدف حمله قرار گرفته را نیز منتشر کرده است.

براساس قوانین بین‌المللی، دود ناشی از فسفر سفید که استفاده از آن در مناطق با جمعیت غالب غیرنظامی ممنوع است، به جراحت‌های آنی ریه و دستگاه تنفسی و در نهایت خفگی منجر می‌شود.

همچنین فسفر سفید که قادر به ایجاد سوختگی درجه دو و سه روی پوست است، بلافاصله پس از ترکیب شدن با اکسیژن، به‌راحتی قابل احتراق بوده و وقتی به عنوان بمب استفاده شود، قابلیت آتش‌سوزی و ایجاد موج انفجار را دارد. آتش ناشی از این ماده شیمیایی، مناطق گسترده‌ای را در بر گرفته و مادامی که فسفر پراکنده‌شده در هوا از بین نرود، همچنان به مناطق و نواحی مجاور سرایت می‌کند. براساس کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره تسلیحات متعارف، حملات با استفاده از تسلیحات هوایی آتش‌زا در مناطق غیرنظامی ممنوع است.

صبح شنبه هفته گذشته نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات بزرگ و غافلگیرانه مقاومت، از هفته گذشته به صورت مداوم شهرها و مناطق مسکونی نوار غزه را بمباران می‌کند؛ بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین تاکنون ۲۳۲۹ فلسطینی در حملات جنگنده‌های صهیونیستی به شهادت رسیدند و بیش از ۹۰۴۲ نفر نیز زخمی شدند.

کد خبر 5912058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha