۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۸:۲۷

تکلیف ریاست را مشخص کنید؛

انتقاد سرمربی تیم ملی ژیمناستیک از دست کم گرفتن این رشته

انتقاد سرمربی تیم ملی ژیمناستیک از دست کم گرفتن این رشته

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: تکلیف ریاست فدراسیون باید هر چه سریعتر مشخص شود و ورزشکاران به فدراسیون جهانی معرفی شوند تا بتوانند در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کنند.

رضا خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: خدا را شکر طلسم ۸۰ ساله ژیمناستیک در این مسابقات شکسته شد، البته ما شرایط بحرانی داشتیم و اعزام ورزشکاران این رشته تا لحظه آخر مشخص نبود، همین موضوع جو اردو را متشنج کرده بود. با این حال شرایط را مدیریت کردیم و بعد از آن هم لایسنس ورزشکاران آماده شد و راهی این بازی ها شدیم.

وی افزود: سطح بازی های آسیایی بسیار سنگین است و جنگ مدال بین تیم‌ها است. ما قبل از اعزام به این مسابقات پیش‌بینی دو مدال داشتیم و اگر شرایط مهیا بود به این تعداد مدال هم می‌رسیدم اما متأسفانه در جریان مسابقات احمد کهنی دچار سرماخوردگی شدید شد و در فینال دچار لغزش بود. البته او سرباز هم بود و دیر به تیم ملی اضافه شد. قبل از هانگژو به مسابقات یونیورسیاد هم اعزام شده بود که من مخالف حضور او بودم چون زمان تمریناتش بود.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: اما الفتی درخشش قابل توجهی داشت. بعد از حریف ژاپنی که قهرمان جهان و المپیک بود توانست به مدال نقره برسد. اگر او یک گام به عقب برنمی‌داشت قطعاً به مدال طلا می‌رسید. خسرونژاد و حمیدی هم بسیار خوب ظاهر شدند و امتیازات خوبی کسب کردند. خسرونژاد در بین قهرمانان هفتم شد و هر دو ورزشکار بی‌نقص کار کردند.

خیرخواه ادامه داد: نفرات ما کم بودند و تیم ناقص بود که اگر این طور نبود و با تیم کامل شرکت کرده بودیم در جایگاه چهارم یا پنجم آسیا قرار می‌گرفتیم. ما در این مسابقات باید با ۵ ورزشکار حضور پیدا می‌کردیم اما چهار ورزشکار اعزام شدند. من خیلی تلاش کردم که مسئولان را متقاعد کنم یک ورزشکار دیگر اعزام شود تا تیم ما کامل باشد اما مورد موافقت قرار نگرفت.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک بااشاره به اینکه کسی روی مدال ژیمناستیک حساب باز نمی‌کرد، اظهارداشت: ما پیش از این در مسابقات قطر، مغولستان، استرالیا مدال‌های زیادی کسب کرده بودیم اما من نمی‌دانم چرا به این رشته توجهی نمی‌شود و مدال‌های ما دیده نمی‌شود. به همین خاطر وقتی من به عنوان سرمربی گفتم که ما در هانگژو دو مدال کسب می‌کنیم، مسئولان کمیته ملی المپیک فکر کردند ما اغراق می‌کنیم.

خیرخواه ادامه داد: این موضوع همیشه باعث ناراحتی ما می‌شد چرا که در مسابقات کسب سهمیه المپیک زمانی که بهترین‌های دنیا حضور داشتند، ورزشکاران ما موفق به کسب مدال شدند اما کسی به آن نمی‌پرداخت و دیده نمی‌شد. در بازی‌های آسیایی هانگژو هم مسئولان به ما اعتماد نکردند و تیم اعزامی ناقص بود. ولی من با اطمینان و با آگاهی از سطح فنی ورزشکاران مطمئن بودم ما در این مسابقات به مدال می‌رسیم. ما ثابت کردیم که این رشته توانایی کسب مدال در مسابقات مختلف را دارد. همانطور که در انتخابی المپیک قبلی، سعید کیخا تا یک قدمی کسب سهمیه المپیک پیش رفته بود.

انتقاد سرمربی تیم ملی ژیمناستیک از دست کم گرفتن این رشته

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: ما الان هم برای کسب سهمیه و مدال المپیک هم شانس داریم. شاید کسی این موضوع را باور نکند اما در پرش خرک و دو حلقه توانایی کسب مدال در المپیک را داریم. در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل ما اعزام به مسابقات پیش رو است. سال گذشته ما در چهار وردکاپ حضور پیدا کردیم و سه نفر سهمیه مسابقات جهانی بلژیک را کسب کردند اما به خاطر مشکلات این مسابقات را از دست دادیم در حالی که در همین مسابقات ما خیلی راحت می‌توانستیم در یک وسیله سهمیه المپیک را کسب کنیم.

وی عنوان کرد: باید هر چه سریع‌تر مشکلات فدراسیون ژیمناستیک حل و فصل شود تا ما بتوانیم در مسابقات پیش رو شرکت کنیم. چهار مسابقه در قطر، آلمان، آذربایجان و مصر داریم که باید شرکت کنیم. به این خاطر که امتیاز سه مسابقه با یکدیگر جمع می‌شود و هر ورزشکاری که بالاترین امتیاز را کسب کند سهمیه المپیک را دریافت خواهد کرد. ما از الان باید به فکر باشیم و سرمایه‌گذاری کنیم، چند ماه مانده به مسابقات باید ثبت نام‌ها انجام شود.

خیرخواه خاطرنشان کرد: اگر در این مسابقات ثبت‌نام نکنیم قطعاً از المپیک جا می‌مانیم. ورزشکاران این رشته بدون حضور مربی خارجی در بدترین شرایط روحی و روانی امسال چهار مدال کسب کردند. اگر ثبت‌نام‌ها هر چه زودتر انجام شود و ما بتوانیم در مسابقات پیش رو شرکت کنیم قطعاً سهمیه می‌گیریم و شانس گرفتن مدال در المپیک را هم داریم. ژیمناستیک‌ها باید برای حضور در مسابقات پیش رو به فدراسیون جهانی معرفی شوند و نیاز این است که مشکلات فدراسیون رفع شود. باید هر چه زودتر تکلیف ریاست فدراسیون مشخص شود.

کد خبر 5915032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha