۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱

در راستای شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغات؛

نامزدهای انتخابات مجلس باید حساب تجاری خود را ثبت کنند

نامزدهای انتخابات مجلس باید حساب تجاری خود را ثبت کنند

سمنان- رئیس ستاد انتخابات شهرستان سمنان از ضرورت درج حساب تجاری برای نامزدهای انتخابات مجلس خبر داد و گفت: تمام نامزدها باید هزینه‌های تبلیغات خود را در این حساب درج کنند.

محمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بازه زمانی یک هفته‌ای برای نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تعیین شده است، تاکید کرد: توجه ویژه به اطلاعیه‌های هشت و ۹ ستاد انتخابات کشور یکی از مهمترین توصیه‌های ما به نامزدهای انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه در این دو اطلاعیه ستاد انتخابات کشور تاکید دارد که ارائه گواهی معتبر مبنی بر داشتن پنج سال سابقه اجرایی، آموزشی یا پژوهشی که باید از مرجع قانونی صادر شود، الزامی است، افزود: نامزدهای انتخاباتی دقت داشته باشند که مطابق با قانون جدید انتخابات این امر الزامی است.

فرماندار سمنان با بیان اینکه اعلام حساب غیرتجاری بانکی نیز نکته‌ای است که داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به آن توجه داشته باشند، بیان داشت: حساب تجاری نیازمند فرایندی است که داوطلبان باید چند روز قبل تر این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

بهرامی با بیان اینکه حساب تجاری در واقع برای روند شفاف سازی انتخابات و هزینه‌های انتخاباتی فرد نامزد قید شده است، بیان کرد: تمام هزینه‌های انتخاباتی افراد باید از همین حساب‌ها هزینه شود تا شفاف سازی درستی را شاهد باشیم.

وی همچنین افزود: در سومین روز از نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ۹ نفر نام نویسی کردند که بیشترین میزان در طول سه روز اخیر بوده است.

کد خبر 5918428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha