۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۱۹

در پیامی به مناسبت روز سازمان ملل متحد؛

اردوغان: شورای امنیت دلیل اصلی بی‌اعتبار شدن سازمان ملل است

اردوغان: شورای امنیت دلیل اصلی بی‌اعتبار شدن سازمان ملل است

رئیس‌ جمهور ترکیه امروز در پیامی به مناسبت روز سازمان ملل متحد اعلام کرد: شورای امنیت دلیل اصلی بی‌اعتبار شدن این سازمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه امروز سه شنبه در پیامی به مناسبت روز سازمان ملل متحد اعلام کرد: جامعه جهانی متاسفانه واکنش مناسبی نسبت به حملات بی‌ حد و مرز (رژیم) اسرائیل علیه غیرنظامیان نشان نداده است.

وی اضافه کرد: شاهد این هستیم که شورای امنیت سازمان ملل به جای متوقف کردن خونریزی، برقراری آتش‌ بس و جلوگیری از تلفات غیرنظامی؛ با رویکردی یکجانبه در حال تعمیق بیشتر بحران است.

رجب طیب اردوغان در این خصوص ادامه داد: سازمانی که تنها نظاره گر مجازات دسته جمعی مردم غزه است، نمی‌ تواند امیدی برای بشریت باشد یا صلح و ثبات جهانی را فراهم سازد.

اردوغان خاطرنشان کرد: نهادهای وابسته به سازمان ملل توسط شورای امنیت غیرکاربردی شده‌اند. یکی از نهادهای سازمان ملل بزرگ‌ ترین ضرر را به این سازمان وارد می‌ کند.

این مقام ترکیه در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به اینکه ترکیه در میان ۲۰ کشور اول جهان از لحاظ کمک به بودجه سازمان ملل متحد است، افزود: نجات شورای امنیت سازمان ملل از تسلط چند کشور محدود و تبدیل آن به نهادی دموکراتیک‌ تر و موثرتر خواسته مشترک و به حق جامعه جهانی به شمار می آید.

کد خبر 5920909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • CA ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      1 0
      اعضای شورای امنیت خود عامل بزرگ ناامنی و نقض حقوق بشر در جهان معاصر میباشند . هیچیک از اعضای دایم شورای امنیت دارای صلاحیت و پیشبرد تصمیمات نیستند چون حقیقتا هیچ کشوری برای دوستی و یا دشمنی انان کوچکترین ارزشی قایل نیست و خود نیز آن را میفهمند .