۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶

با هدف ایجاد یک مدیوم جدید در هنر؛

«عکس؛ به لطف کلمه» شکل گرفت/ اعلام جزییات رویداد

«عکس؛ به لطف کلمه» شکل گرفت/ اعلام جزییات رویداد

«عکس؛ به لطف کلمه» عنوان یکی از رویدادهای مرتبط با حوزه عکس است که طی روزهای پیش‌رو میزبان علاقه‌مندان و هنرمندان عرصه عکاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک قهرمانی از دست‌اندرکاران برگزاری رویداد «عکس، به لطف کلمه» با ارایه گزارشی از جزییات این پروژه هنری گفت: طی سال‌های گذشته برگزاری نمایشگاه‌های عکس به دلیل رونق چشمگیر فضای مجازی بیش از سال‌های گذشته مدنظر گالری‌داران و هنردوستان قرار گرفته است. این موضوع تاحدی گسترش یافته است که گویی بسیاری از هنرمندان از حوزه‌های دیگر را هم به خود جذب کرده است. در حال حاضر این طبقه از نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری رونق خوبی را به فضای فرهنگی کشور بخشیده است. بر همین اساس ما از سال ۲۰۱۰ کوشش کردیم تا با پایه‌گذاری گروهی، فعالیت‌هایی را در این زمینه انجام دهیم.

وی افزود: در این سال‌ها همواره سعی شده است تا با رویکرد جدیدی به هر بخش قابل اتکا در حوزه هنر و فرهنگ ورود کرده و بتوانیم راهی هر چند کوچک ولی جدید را برای پیشرفت‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور فراهم سازیم. از سال ۲۰۱۸ و بر اساس یک جهت‌گیری جهانی، ‌ایده ایجاد مدیوم موسوم به Digital Signage در گروه ما مطرح شد. البته با وجود فراز و نشیب‌های زیاد اقتصادی و بحران عالم‌گیر کرونا، گروه با توجه به احصای فرصت‌های بسیار در حوزه این رسانه جدید، انرژی خود را با محوریت موضوع فرهنگ در گالری خود متمرکز کرده که برگزاری این نمایشگاه نیز یکی از همین رخدادها است.

قهرمانی درباره برگزاری این پروژه و نمایشگاه بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، علاوه بر موارد اشاره شده، ‌امکان ایجاد یک مدیوم جدید در حوزه هنر است. ایجاد مدیوم جدید در نهایت به فرصت بیشتری برای عرضه آثار هنری در حوزه هنر ختم می‌شود و این عرضه به افزایش تفاضا و افزایش فروش و در نهایت به افزایش تاثیرپذیری جامعه از هنر و فرهنگ درست و استاندارد خواهد رسید. این نمایشگاه در واقع شروع تازه‌ای برای بازکردن ساختارهای جدید مماس با نگرش‌های نوین فرهنگی است. این جنس فعالیت و ارایه پیشنهادات جدید، ‌پیش از این نیز در زمینه یک فیلم سینمایی به صورت واقعیت مجازی با برگزاری یک نمایشگاهی تجربه شده بود و و اگرچه در نهایت به شکوفایی اقتصادی چندانی منجر نشد، ‌اما تلاش کرد تا ساختار جدیدی را در کشور و در حوزه فرهنگی و هنری پایه‌گذاری کند.

این کارشناس حوزه هنرهای دیجیتال در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: نحوه برگزاری این رویداد در واقع چیزی میان فضاهای متداول برگزاری گالری‌های تجسمی و ساختار نوین Digital Signage است. در همین راستا نیز از روز پنجم آبان نمایشگاه «عکس؛ به لطف کلمه» آغاز می‌شود. از سوی دیگر در برخی از مجموعه‌های تجاری و اقتصادی نیز همین نمایشگاه به صورت دیجیتال به نمایش درخواهد آمد. در واقع این نمایشگاه سعی بر ازدیاد شمار مخاطبان نمایشگاه‌ها و آثار هنری در سطح کشور دارد که در نهایت با توضیحاتی که پیش از این عرض کردم، ‌ به بالا رفتن سبد کسب و کار فرهنگی در کشور ختم خواهد شد.

وی در پایان گفت: آنچه در این نمایشگاه ارایه می شود، به هیچ وجه نمایش تبلیغات نیست، بلکه ‌تنها محتوای هنری نمایشگاه به نمایش درمی‌آید و دست‌کم تا به امروز تصوری در راستای جذب تبلیغات در زمان برگزاری نمایشگاه وجود ندارد.

کد خبر 5922361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha