۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶

در پی فرسودگی شبکه آبرسانی شرب؛

۴۰ درصد آب شرب در بجنورد دچار هدر رفت می‌شود

۴۰ درصد آب شرب در بجنورد دچار هدر رفت می‌شود

بجنورد_ فرماندار بجنورد گفت: ۴۰ درصد آب شرب در شهرستان بجنورد بر اثر فرسودگی شبکه آبرسانی دچار هدر رفت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر محمدباقر باقرپور پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه کارگروه بسیج سازندگی خراسان شمالی با اشاره به شرایط شهرستان بجنورد اظهار کرد: ۲۶ نقطه کم برخوردار در شهر بجنورد وجود دارد که برای بهبود کیفیت زندگی نیاز به ارائه خدمات بهسازی مسیر و آسفالت و همچنین ارتقا زیرساخت‌های خدماتی است.

فرماندار بجنورد از فرسودگی ۳۵ درصدی شبکه آبرسانی شرب بجنورد نیز خبر داد و گفت: ۴۰ درصد آب تولید شده شرب در مرکز استان دچار هدر رفت بر اساس فرسودگی شبکه انتقال می‌شود.

وی همچنین از تأمین ۷۰ درصدی آب کشاورزی شهرستان بجنورد از منابع سطحی خبر داد و افزود: انتقال آب از بالادست به زمین‌های کشاورزی پایین دست در بجنورد دچار مشکل است و بالغ بر ۷۰ درصد منابع در این زمینه دچار هدر رفت می‌شود که نیازمند ساخت کانال‌های سیمانی برای رفع این مشکل است.

سرهنگ عباسعلی ریحانی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در شهرستان بجنورد گفت: ۹۱۳ گروه جهادی در شهرستان بجنورد ثبت شده که در عرصه‌های مختلف جغرافیا محور، محله محور و همچنین خدمات اجتماعی در حال فعالیت است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بجنورد از هدف گذاری برای اجرای طرح آبخیز تا جالیز در ۱۵ روستای شهرستان بجنورد خبر داد و افزود: ۱۳ روستا نیز در طرح آبرسانی شرب قرار دارد.

وی در انتها بر لزوم تجهیز قرارگاه‌های پهنه‌ای تاکید و خاطرنشان کرد: قرارگاه‌های پهنه‌ای در بجنورد، شیروان و اسفراین افتتاح شده اما برای تجهیز آن نیازمند تجهیزاتی بیشتر از گذشته است تا گروه‌های جهادی خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند.

کد خبر 5928284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha