۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰

امام جمعه موقت ورامین:

مادران همراه با کودکان خود در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کنند

مادران همراه با کودکان خود در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کنند

ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: مادران همراه با کودکان خود برای همدردی با مردم غزه در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی با اشاره به ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی گفت: آداب، عادات و رسوم هر جامعه، فرهنگ آن جامعه را تشکیل می‌دهد و هر فردی وظیفه دارد، از فرهنگ دینی، ملی و انقلابی خود پاسداری کند.

وی گفت: به عنوان مثال فرهنگ عفاف و حجاب در ادیان مختلف خصوصاً اسلام و نیز در فرهنگ ملی در ایران دارد، بسیار متاسفیم که برخی از اصالت‌ها و هویت خود به دلیل اسارت در دام فرهنگ منحط و زشت غرب فاصله گرفته اند، به جای فرزندآوری سگ بازی می‌کنند، به جای عفت و حیا، مدگرایی بیچاره شأن کرده، به جای توجه به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی تمام نگاهشان به فرهنگ وارداتی غربی است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه این افراد اشتباه می‌کنند و به بیراهه می‌روند، اما متوجه نیستند، گفت: از مدیران نظام مقدس اسلامی انتظار داریم، برخلاف این فرهنگ منحط غربی عمل کنند، برخی فیلم‌ها، الگوها و سلبریتی ها در رسانه‌ها آفت فرهنگ غنی دینی و اسلامی هستند، برخی رفتارها برهم زننده انسجام در فرهنگ غنی ما است، متأسفانه در برخی همایش‌ها و تجمعات از زنان بی حجاب یا بدحجاب تجلیل می‌شود، یعنی برخی مدیران و مسئولان از بدیهیات فرهنگ عمومی بی خبر هستند، چرا فرهنگ غنی و انقلابی خود را قربانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: من خودم و برخی از مدیران را نصیحت می‌کنم، این پست و مقام همیشگی نیست، بیائیم از این فرصت‌های طلایی استفاده کنیم، دیگر این فرصت‌ها بازنخواهد گشت، همه آحاد جامعه در حفظ و تقویت فرهنگ عمومی جامعه نقش آفرین هستند.

محمودی سپس با اشاره به ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نیز مسائل فلسطین نیز گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال نمادی برای مقابله ملت ایران با استکبار جهانی است، چرا که هم گرامیداشت حوادث سه گانه است و هم محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی و اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم غزه است.

وی گفت: هرکسی می‌تواند، در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال شرکت کند، به مادران هم عرض می‌کنم، با کودکان خود با کالسکه به راهپیمایی بیایید و با کودکان غزه ابراز همدردی کنید.

کد خبر 5929099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha