۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶

مهر گزارش می‌دهد؛

مسیر مسکن مهر کاشان به مرکز شهر در بن بست

مسیر مسکن مهر کاشان به مرکز شهر در بن بست

کاشان – شهروندان ساکن مسکن مهر کاشان به دلیل عدم دسترسی به مرکز شهر گلایه دارند و این در حالی است که طرح‌های در دستور کار شهرداری برای پاسخ به این مطالبه در هاله‌ای از ابهام است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: بنا کردن واحدهای مسکن مهر در نقاط دور افتاده در شهرها همچنان درگیر چالش است و ساکنان این مناطق از عدم دسترسی به زیرساخت‌های شهری از جمله مراکز فرهنگی، آموزشی، تفریحی، ورزشی و حتی تجاری گلایه دارند.

در شهر کاشان نیز این معضل همواره وجود داشته و ساکنان مسکن مهر این شهر به دلیل ساخت منازلشان در محور اتوبان عبوری از کنار کاشان گلایه دارند.

عدم دسترسی به به مناطق مرکزی شهر از طریق محور امیرکبیر یکی از مهمترین موضوعاتی که مورد نقد ساکنان این منطقه است.

دسترسی معابر در مسکن مهر کاشان مناسب نیست

علی بنویدی یکی از ساکنان این منطقه است، او که از ایجاد معابر نامناسب در مسکن مهر کاشان گلایه دارد، به خبرنگار مهر می‌گوید: مدت هاست که خارج کردن محورهای تردد در مسکن مهر از بن بست را مطالبه می‌کنیم اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه می‌دهد: این شرایط در حالی است که در منطقه مسکن مهر، مجتمع‌های دیگری همچون اقدام ملی، انرژی هسته‌ای، علوم پزشکی و غیره در حال ساخت و یا اینکه زمین‌های آن برای ساخت و ساز واگذار شده است.

گلایه ساکنان بومی منطقه «فینین» کاشان از مسیرهای دسترسی به مرکز شهر

همچنین باید توجه داشت که ساکنان بومی منطقه «فینین» کاشان به ویژه «فین بزرگ» هم در این زمینه گلایه دارند و یکی از مطالبات جدی آنها ایجاد راه‌های ارتباطی به مناطق مرکزی شهر کاشان است که این مطالبه از روش‌های مختلف به سمع و نظر مسئولان کاشان رسیده است.

هر چند به دنبال مطالبات مردمی شهرداری کاشان تصمیم به احداث ۲ شبکه ۲۴ متری و ۳۶ متری از مسکن مهر به محور امیرکبیر گرفت اما این پروژه پس از مدت‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

از سویی دیگر در دومین جلسه کمیسیون ماده پنج که در خصوص موارد مطروحه توسط شهرداری کاشان در دوره مدیریت جدید به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان برگزار شد، لایحه مربوط به احداث این ۲ شبکه که برای اهالی و ساکنان فینین و مسکن مهر از اهمیت بالایی برخوردار بود و از سویی مطالبه جدی آنها بود با مخالفت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از دستور کار خارج شد.

مخالفت کمیسیون‌های تخصصی با اجرای پروژه

نکته قابل تأمل در این زمینه آن است که اجرای این پروژه‌ها در کمیته کار شهرستان با حضور مدیران عضو و با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد موافقت قرار گرفته بود.

این در حالی است که این ۲ پروژه به واسطه مطالبه دیرینه شهروندان به ویژه اهالی محدوده مسکن مهر در دستور کار مدیریت شهری قرار داشت و اقدامات مختلفی برای اجرای آن طی ماه‌های اخیر صورت گرفته بود اما با این مخالفت در کمیسیون عمران و حمل و نقل، سرنوشت نامعلومی پیدا کرد.

کد خبر 5930674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha