۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹

با حضور ۱۴درصدی در میان ثبت‌نام کنندگان روی داد؛

بانوان خراسان شمالی حضور پررنگ در ثبت‌نام انتخابات مجلس دارند

بانوان خراسان شمالی حضور پررنگ در ثبت‌نام انتخابات مجلس دارند

بجنورد_ مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی گفت: امسال شاهد حضور پررنگ بانوان خراسان شمالی در بین ثبت‌نام شدگان نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم.

روح‌الله حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از گروه‌های مختلف از جمله اساتید، قضات، اصناف، بازنشستگان، کارمندان و جناح‌های مختلف سیاسی در این دوره از انتخابات مجلس شورای ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی بیان کرد: حضور پررنگ نخبگان و بانوان در انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال را در بین ثبت نام شدگان نهایی شاهد هستیم به طوری که با حضور ۱۴ درصدی بانوان، میانگین ثبت نام بانوان خراسان شمالی از کشور بیشتر است.

وی در ادامه افزود: همزمان با انتخابات مجلس، در حال برگزاری فرآیند انتخابات خبرگان رهبری هم هستیم که بر اساس اطلاعیه شماره ۱۰ و ۱۱ وزارت کشور تا بیستم آبان ماه مهلت ثبت نام می‌باشد و حداقل سن نیز ۴۰ سال اعلام شده است.

حسین‌پور خاطر نشان کرد: ثبت نام شدگان از تمامی جریانات سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان هستند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ثبت نام ۲۱۵ نفر در حوزه انتخابیه خراسان شمالی قطعی و نهایی شده است، گفت: در حال حاضر هیأت‌های اجرایی در سه حوزه اصلی در حال بررسی فرآیندهای تأیید یا عدم صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت هستند و آخرین زمان برای اعلام نتایج و جمع‌بندی و اعلام به هیات نظارت ۱۸ آبان ماه است.

کد خبر 5932578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha