۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۸

در شبانه روز اخیر؛

«رضوان» بیشترین میزان بارندگی استان سمنان را ثبت کرد

«رضوان» بیشترین میزان بارندگی استان سمنان را ثبت کرد

سمنان- مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه در شبانه روز اخیر رضوان بیشترین میزان بارندگی را در استان به خود اختصاص داده است، گفت: در این شهر ۱۱۸ میلیمتر باران طی یک روز، باریده است.

سید ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به استقرار سامانه کم فشار بارشی و برودتی در شرق و شمال استان سمنان تاکید کرد: این سامانه روز گذشته در منطقه کالپوش عمده فعالیت خود را داشت.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در منطقه کالپوش آنچنان زیاد بود که سبب بروز سیلاب شده است، افزود: در رضوان ۱۱۸ میلیمتر بارندگی ثبت شده که بیشترین در کل استان و یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه تمام عوامل امدادی بعد از بارش و سیلاب شب گذشته در کالپوش مستقر هستند، گفت: بعد از رضوان بیشترین بارندگی با ۱۱۲ میلیمتر به حسین آباد کالپوش اختصاص دارد.

مصطفوی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته در نزدین نیز ۳۵ میلیمتر باران باریده است، تاکید کرد: بعد از نردین بیشترین میزان بارش ثبت شده استان سمنان متعلق به حق الخواجه با ۲۶ میلیمتر است.

وی با بیان اینکه در ملاده ۱۴ میلیمتر، در رامه بالا پنج میلیمتر، در شاهرود سه دهم میلیمتر، در مهدی آباد دو دهم میلیمتر و در کوهان، فرومد و کلاته خیج نیز یک میلیمتر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه بارشی همچنین سبب صدور هشدار نارنجی در استان شده و از مردم درخواست می‌شود که به ارتفاعات مراجعه نداشته باشند همچنین از حضور در مناطق مرتفع و مصب رودخانه‌ها نیز جلوگیری گردد.

کد خبر 5933490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha