۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸

رئیس بنیاد مسکن شهرستان تویسرکان اظهار کرد:

افق روشن نهضت ملی مسکن درشهرستان تویسرکان

افق روشن نهضت ملی مسکن درشهرستان تویسرکان

همدان- رئیس بنیاد مسکن شهرستان تویسرکان گفت :۶۵۷مورداز متقاضیان نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت تویسرکان در شهرسرکان اسکان می یابند و مقدمات آن درحال انجام است.

سهیل مومیوند در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به اعتبارات ابلاغی دولت سیزدهم به بنیاد مسکن در سال جاری قرارداد ۱۶ پروژه آسفالت دراین شهرستان منعقد شده است که خدمت رسانی خوبی را به روستاییان در حال انجام دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ پروژه به میزان ۶۹ هزار مترمربع آسفالت اجرا شده است و این امر تا سطحی معادل ۸۴ هزار مترمربع تداوم خواهد داشت.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان تویسرکان در ادامه بابیان اینکه ۱۰ هزار و پانصد تن آسفالت اجرا شده است افزود: در ایام کاری باقیمانده سال، این عدد به ۱۲ هزار تن آسفالت خواهد رسید و این مقدار آسفالت در معابر روستاهای شهرستان تویسرکان در ۹ ماه سال جاری انجام شده است.

مومیوند خاطرنشان کرد: همچنین بنیاد مسکن در ۱۶ روستا عملیات ابنیه شامل ۳ دهنه پل ،۵۰۰ متر مکعب سنگ چینی و ۵ هزار ۲۰۰ متر طول جدول گذاری صورت گرفته همچنین معادل سطح آسفالت برنامه ریزی شده ۸۴ هزار متر مربع زیرسازی صورت گرفته است. البته می‌بایست از نقش خوب دهیاران در همکاری و تعامل سازنده با بنیاد مسکن یاد کرد که بسیار ارزشمند است.

وی یادآورشد: طبق شعار دولت سیزدهم مقرر شده است که ۴میلیون مسکن در ۴ سال درکشور ساخته شود وسهم شهرستان تویسرکان در دوشاخه روستایی وشهری قابلیت پیگیری دارد که در شاخه روستا تاکنون ۲ هزار و۲۷ فقره به شهرستان تویسرکان سهمیه مسکن روستایی نهضت ملی اعطا شده و شاهد

بهره برداری وپایان کار ۴۸۹ فقره نهضت ملی مسکن روستایی هستیم، در کنار این پروژه‌ها ۷۲ مورد وام قرض الحسنه برای تکمیل ساخت نهضت ملی مسکن روستایی نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در بخش نهضت ملی مسکن ۴ پروژه درشهرستان تویسرکان داریم که بزرگترین پروژه نهضت ملی مسکن پروژه ۱۴۴و احدی شهرک فرهنگیان است که به مرحله اخذ پروانه رسیده است وعملیات آماده سازی زمین‌ها در انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان تویسرکان عنوان کرد: پروژه ۲۲ واحدی درشهرک قائم جنب سال شهید بهرامی توسط گروه‌های ساخت در حال ساخت است و در حال حاضر برخی از آن ساختمان‌ها در مرحله پایان سفت کاری و نازک کاری هستند همچنین پروژه ۶۰و احدی سرکان به بهره برداری رسید و اجرای خط فاضلاب آن شروع شده است.

مومیوند گفت: مشکلات پروژه ۷۰ واحدی شهرک قائم جنب بلوار دلاوری (بلوار آرتیمان)، مرتفع گردیده است و در حال دریافت پروانه ساخت می‌باشد.

وی بابیان اینکه زمین‌های مناسب در شهر سرکان ارزیابی شده متذکر شد: ۲۷۰ نفر تقاضای جا به جایی از شهر تویسرکان به سرکان را دارند که سامانه شهر مورد درخواست ۲۵۲ متقاضی را فعلاً جابجا نموده فلذا طبق فراخوان متقاضیان به جهت بهره مندی از نهضت ملی مسکن می‌بایست مبلغ آورده باید واریز شود تا زمین به این افراد اعطا گردد.

وی تصریح کرد: در طرح جوانی جمعیت تا کنون دارای ۳۸۷ مورد پرونده و تقاضا بوده است که منجر به اعطای زمین خواهد شد.

مومیوند افزود :۱۸ مورد طرح بازنگری و تعیین محدوده درجهت تأمین زمین برای خانه دار شدن مردم و استقرار و ماندگاری بیشتر مردم در روستاها پس از برقراری دولت مردمی سیزدهم برای روستاهای شهرستان تهیه شده است.

وی در ادامه از ۱۷۸ کیلومتر معابر روستایی در روستاهای شهرستان یاد کرد و تشریح نمود: تاکنون ۱۰۲ کیلومتر بهسازی انجام و۷۶ کیلومتر باقی مانده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان تویسرکان در پایان گفت: این شهرستان دارای ۱۰۴ روستا است که ۹۵ روستایی این شهرستان بالای ۲۰ خانوار می‌باشد که بهسازی ۷۴ روستا در آن شروع شده که در ۵۵ مورد بهسازی فاز اول طرح به اتمام رسیده است و۲۴ روستا در فاز دوم انجام خواهد شد.

کد خبر 5939522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha