۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

صحرایی مطرح کرد؛

ساخت ۵۸۰۶ مدرسه در دولت سیزدهم/ هر روز ۸ مدرسه می‌سازیم

ساخت ۵۸۰۶ مدرسه در دولت سیزدهم/ هر روز ۸ مدرسه می‌سازیم

وزیر آموزش و پرورش از ساخت بیش از ۸۰۰ مدرسه در کل کشور تا پایان بهمن ماه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: هر روز ۸ مدرسه می‌سازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضامراد صحرایی در دبستان خیری زنده یاد حاج احمد بقایی روستای سرتشنیز، از ساخت ۵۸۰۶ مدرسه در کل کشور در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: به طور متوسط روزی ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود و ایران به یک معنا تبدیل به یک کارگاه مدرسه سازی شده است و تا بهمن امسال نزدیک ۸۰۰ مدرسه دیگر ساخته خواهد شد.

صحرایی با اشاره به اینکه مدرسه محل کاشت بذر ساخت آینده است افزود: مدرسه یکی از مهم‌ترین نهادهای تربیت دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می‌توان مدرسه را محل امیدستان‌های ایران نامید اظهار داشت: مدرسه از هر حیث نقطه امید یک محله، یک شهر و یک کشور هست و اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی، با اشاره به اینکه کار معلم و کار مدرسه کاری است غیر قابل مقایسه با هیچ مأموریت دیگر، که این اهمیت مدرسه را نشان می‌دهد و کسی که مدرسه می‌سازد یعنی آینده سازی می‌کند و باقیات و صالحات بی نظیر را از آن خود می‌کند و امسال کمک خیرین در بحث ساخت مدارس بی نظیر بود.

وی اظهار داشت: تمام این دانش آموزان در آینده مسئولیت مهم کشور را بر عهده خواهند گرفت که پیشرفت و ساخت آینده کشور در گرو تلاش دانش آموزان این مملکت است.

گفتنی است: ۱۳ پروژه در شهرستان کیار در حال اجرا است که از این مقدار، سه پروژه در سال ۹۲، ۹۸ و ۹۹ شروع شده و از سال ۱۴۰۰ به بعد ده پروژه در حال اجرا است که پروژه خیری زنده یاد احمد بقایی با کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیرین و یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی اعتبارات دولتی انجام شده است.

لازم به ذکر است: دانش آموزان این آموزشگاه امروز در کلاس فوق برنامه حضور داشتند.

کد خبر 5940775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha