۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳

یاوری:

حکم دیوان عدالت اداری برنامه‌های سمپاد را مختل می‌کند

حکم دیوان عدالت اداری برنامه‌های سمپاد را مختل می‌کند

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: سمپاد همیشه برای خانواده‌ها برای شهریه تسهیلات و کمک‌هایی را در نظر می‌گرفت و حتی خانواده‌های بالاتر از دهک چهارم هم نگران شهریه نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با حضور در برنامه تلویزیونی صف اول با بیان اینکه ۶۵ درصد از مدال آوران ایرانی در المپیادهای علمی جهانی از دانش آموزان سمپاد هستند؛ گفت: ۷۰ درصد رتبه‌های تک رقمی و رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور دانش‌آموزان سمپاد هستند و همین درخشش این دانش آموزان موجب شده است تا ایران در المپیادهای جهانی بین ۵ کشور برتر دنیا قرار بگیرد.

یاوری با اشاره به اینکه مدرسه‌های سمپاد در دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم دانش آموز می‌پذیرند؛ گفت: برای دانش آموزانی که در دوره متوسطه اول پذیرفته می‌شوند برنامه‌ریزی کردیم که در یک دوره ۶ ساله علمی، تربیتی و پژوهشی را بگذرانند. شکایتی از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان صورت گرفت که بر اساس آن دیوان عدالت اداری حکم داد برای گذر از دوره اول به دوره دوم دانش آموزان باید مجدداً آزمون دهند و ما هم مجدداً از آن‌ها آزمون می‌گیریم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: برخی از دانش آموزان نگران این بودند که فرصت‌های آمادگی برای آزمون را از دست دادند و از اختلال در روند آموزشی خود نگران بودند. خوشب ختانه با همکاری قضات محترم دیوان عدالت اداری حکم نهایی این شد که دانش آموزانی که فعلاً دانش آموز سمپاد هستند (یعنی دانش آموزان هفتم، هشتم و نهم فعلی) از شمول این آزمون استثنا شوند.

یاوری با اشاره به طراحی یک دوره علمی ۶ ساله برای دانش اموزان سمپاد گفت: ما فکر می‌کنیم که این حکم دیوان عدالت اداری برنامه‌های ما را برای طراحی یک دوره ۶ ساله تربیتی مختل کرده است؛ تغییر دانش‌آموزان در میانه راه برنامه‌های تربیتی دانش آموزان را مختل می‌کند. البته حکم دیوان محترم است و ما باید آن را اجرا کنیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به تحصیل رایگان برخی از دانش آموزان سمپادی گفت: خبر خوب دیگری که امسال برای دانش آموزان داشتیم این بود که با همکاری دولت و مجلس چهار دهک اول دانش آموزانی که متعلق به دهک‌های اول تا چهارم هستند از پرداخت هزینه‌های تحصیلی سمپاد معاف باشند. به هر حال مدارس سمپاد با مبالغی که از خانواده‌ها دریافت می‌کنند هزینه‌های جاری خود را می‌پردازند و گاهی فشارهایی به خانواده‌ها وارد می‌شود. البته سمپاد همیشه به خانواده‌ها برای شهریه تسهیلات و کمک‌هایی را در نظر می‌گرفت و خانواده‌ها حتی خانواده‌های بالاتر از دهک چهارم هم نگران شهریه نباشند.

یاوری با اشاره به اینکه با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مدارس سمپاد می‌توانند نیمی از شهریه مدارس غیرانتفاعی را دریافت کنند؛ گفت: اما در بسیاری از مناطق برای مراعات حال خانواده‌ها یک سوم شهریه‌ها دریافت می‌شود. مثلاً در تهران شهریه مدارس سمپاد حتماً از یک سوم شهریه مدارس غیرانتفاعی کمتر است و با ارائه تخفیفات به خانواده‌هایی که نیاز به مساعدت بیشتری دارند تلاش می‌کنیم که دانش‌آموزان از دهک‌های پایین‌تر به راحتی بیشتری وارد مدارس شوند.

کد خبر 5942226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      40 30
      آمار بفرمائید چند در صد فارغ التحصیلان سمپاد که مدعی هزینه و تربیت آنان می شوید در ایران می مانند و بفرمائید چند درصد فرزندان قاطبه مردم که از قشر کارگر و روستایی هستند سمپادی می باشند لطفا به قانون اساسی جمهوری اسلامی رجوع و رسالت آموزش و پرورش را مرور نمایید..
      • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        59 5
        بنده کارگر هستم و فرزندم توانست در آزمون ورودی ششم به هفتم سمپاد قبول شود و یکی از آشنایان بنده پزشک و خیلی هزینه کرد ولی فرزندش نتوانست قبول شود پس لطفاً تشریف بیاورید آمار بگیرید اکثر دانش آموزان دوره اول سمپاد از خانواده متوسط هستند لطفا بدونه اطلاع نظر ندهید؟
      • سیاوش IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        36 8
        معلوم هست شما از نزدیک با سمپاد آشنایی ندارید از طریقه حرف زدنتان معلوم میشود. احتمالا فرزندتان قبول نشدن. از روی کینه ورزی صحبت میکنید. در حال حاضر بیشتر افرادی که در سمپاد تحصیل میکنند. بین دهک اول تا چهارم هستن و قشر ضعیف. من خودم کارگرم و ۲ فرزند در سمپاد دارم.
      • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        23 3
        بچه ای با استعداد و پرتلاش باشه وارد میشه. الان در مدرسه پسرم از مناطق دور افتاده و بی امکانات قبول شده اند و بسیار هم عالی هستند
      • محمود IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        25 3
        سلام دوست عزیز خیلی از فرزندان خانواده های معمولی الان در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند و ربطی به پارتی پدران آنان و ثروت آنها ندارد مانند دختر من که امسال سال آخر دبیرستان هست و اتفاقا شاگر دوم مدرسه سمپاد میباشد بدون کمترین پارتی یا پول فراوان پدری.
    • علی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      7 47
      آزمون سمپاد هم مثل آزمونهای دیگه با پارتی و خریدن صندلی همراهه ،بعبارتی بچه های از ما بهترون توی این مدارس مشغول به تحصیل هستند که با سفارش و رانت وارد میشن یه نقل از یک منبع موثق با پرداخت صد میلیون تومان میشه راحت درهای این مدرسه رو به روی فرزند گشود
      • نسرین IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        32 3
        سلام هموطن عزیز،یکی بخواد ۱۰۰ملیون بده فرزندش سمپادی باشه واقعا حماقت کرده،دانش آموز سمپادی فشار درسی بالایی داره نمیشه با پول دانش آموز رو بزور درسخون کرد،طرف خرید صندلی رو نگهمیداره برا زمان دانشگاه،نه دوره اول متوسطه
      • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        26 4
        به هیچ عنوان امکان چنین چیزی نیست. هرکس بهتون چنین چیزی گفته کاملا دروغه
      • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        22 1
        خیر فرزندم سمپادیه و کارگریم ولی نحوه اطلاع رسانی برای آزمون ورودی و ثبت نام تمام بچه ها مشکل دارد و شرکت در آزمون داوطلبی است در نتیجه خیلی از استعدادها شناسایی نمیشوند.بعضی دانش آموزان حتی نمیدانند چنین آزمونی هست!
      • یه ایرانی AE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        38 1
        چیزی به اسم مدرسه خوب در ایران وجود نداره فقط دانش اموز خوب و بد داریم سطح آموزش در این مدارس تفاوت زیادی با مدارس عادی نداره تنها وتنها تفاوت سخت کوشی فوق العاده دانش آموزان هست که در واقع درس خوان ترین دانش اموزان در یک کلاس جمع شده و رقابت بسیار شدیدی بینشان هست فقط همین مطمئن باشین
      • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        14 0
        برادر عزیز شما الان از ناراحتی دارین همچین حرفی میزنید. اصلا همچین چیزی که شما گفتین حقیقت نداره
      • AE ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
        2 0
        البته از شما بهترون هستند ولی نه از نظر مالی بلکه از نظر استعداد تحصیلی
      • سارا IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
        3 0
        اصلا همچین موردی که میفرمایید صحت ندارد و آزمون سمپاد بدون سهمیه و رانت و...‌ است و سالم ترین آزمونی است که برگزار میشود. و همه قشری دانش آموز در آن هست . کاش کمی تحقیق کنیم
    • هاشمی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      21 2
      در ایران دانش آموز درس خوان محکوم هست هم باید بیشتر درس بخونند و هم هزینه بیشتری پرداخت کنند من نمیدونم چه سرمایه گذاری روی فرزندان تیزهوش ما کردند چه امتیازی دادند به سمپادی ها.آیا برای پرورش و استفاده از این استعداد برنامه ریزی کردند
    • علی RO ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      18 9
      خانم یاوری شما فقط یک تعداد افراد محدود را درایران تیزهوش فرض میکنید و مدارس سمپاد فقط روی یک تعداد افراد محدو دسرمایه گذاری میکند و به انان افتخار میکند که افراد باهوش هستند و در المپاد و کنکور مقام اورند .درحالی که این امکانات و نحوه اموزش حقیقتا و در عدالت اسلامی حق همه میباشد .
    • الهه IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      14 16
      شهریه این مدارس خیلی زیاد و اتفاقا کمر شکنه وهرکسی از عهده اش بر نمیاد من امسال ۲۰ میلیون برای هشتم دادم در حال که ابتدا گفته بودن هفت میلیون مه هر سال فقط ده درصد اضافه میشه
    • hm IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      11 3
      از متن خبر چنین برداشت می شود: خانم یاوری فرمودند که شکایتی از سمپاد به دیوان فرستاده شد و دیوان براساس آن شکایت رای صادر کرده است.!! ۱_خانم یاوری شما که مقام مسئول سمپاد هستین باید حامی سمپاد باشین نه شاکی سمپاد! ۲_ وقتی دانش آموز پر تلاشی از ششم دبستان مستعد و مشمول جامعه هدف برنامه علمی ۶ ساله
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      9 15
      چطور شما می گویید بچه های سمپادی رتبه های برتر هستند وخیلی مضحکانه می گویید بچه ها امکان آزمون ندارند این بچه وخانوادههاشون صندلی آموزشی کسان دیگر را گرفتند وحاضر به واگذاری این جایگاه را ندارند وبا آزمون مجددا افرادی که لیاقت این مدارس رو ندارند باید تشریف ببرند
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      14 16
      متاسفانه وزیر و اطرافیانش دم از عدالت می زنند ولی این عین بی عدالتی که آزمون رو از سمپادی ها حذف کنن در هر حال اگر سمپادی ها مدعی هستن که قوی هستن قطعا نباید نگران باشن ولی قطع به یقین 40 درصد سمپادی ها با آزمون نمی توانند نمره قبولی مجدد بگیرن و اینها هستن که رای دیوان رو زیر سوال می برن و اعتراض م
      • نعیمه US ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
        3 1
        هر دانش آموز سمپادی در هر سال علاوه بر کتاب های معمول سه کتاب سخت تکمیلی رو میگذرونه این امتیاز دیگه حقشه بعد این امتیاز فقط شامل افرادی میشه که معدل بالا رو کسب کنن پس در نتیجه شخصی که لیاقت نداشته باشه نمیمونه افراد لایق موندگارن
      • سارا IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
        1 0
        دانش آموزان سمپاد امتحان دادند و تحت سنجش قرار گرفتند و هوششون یک بار سنجیده شده . در دوره اول پژوهش و عمق دروس و یلد گرفتن عمیق مهم است نه تست زنی
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      15 11
      اگه درست می گی آزمون سمپاد را درست برگزار کن،که حق بچه ها را ضایع نکنی،مافیا درست کردی
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      10 7
      فقط مواظب باشید که دارید استعدادهای ایران رو برای استفاده کشورهای بیگانه شناسایی می کنید و هزینه می کنید. ۹۵ درصد اینها به خارج از کشور مهاجرت می کنند.‌ اگر نگیم ۹۹ درصد.
      • طاها IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
        1 0
        این حرف که همه سمپادی ها میرن دروغ محضه الان در اطراف ما بالای ۴۰۰ تا ۵۰۰ تا سمپادی هستند که حتی یک نفر هم نرفتند من خودم معلمم و دو تا فرزندانم سمپادی هستند دخترم الان ترم پنج پزشکیه و پسرم دبیرستانه و هیچ کدوم قصد رفتن رو ندارندو قصدش موندن در کشور و خدمت به مردم شهر و کشورمون هست
    • لبلا AE ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      19 17
      اینکه 35 درصد مدال آوران المپیادها سمپادی نیستن، شما رو به این نتیجه نمی رسونه که آزمونها تون چندان هم معتبر نیستن! اصلا مصیبت آموزش و پرورش از جایی شروع شد که شما روی بچه ها مهر تیزهوشی زدین و اونایی که قبول شدن توهم تیزهوشی دارن و اونایی که قبول نشدن اعتماد به نفسشون رو از دست دادن. همین و تمام.
      • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        7 3
        خیر این نظر شما اشتباهه 35 درصد مابقی هم از مدارس غیرانتفاعی خاص هستند که دست کمی از تیزهوشان ندارند. از مدارس عادی بجه ها در المپیاد موفق نیستند. پس سمپاد درست جلو رفته
    • ali13 IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      8 7
      متأسفانه عدالت رعایت نشد شاید دانش آموز مستعدی زمان امتحان دوره اول بیمار بود الان با این کار حق جبران از بین رفت البته خوشبختانه با نهایی شدن امتحانات اونایی که حقشون نیست حتما ریزش خواهند کرد و مسئولان هم متوجه داستان خواهند شد البته اگر باز بعضی ها تجمع نکنند که اینها نخبه هستن چرا باید امتحان نه
      • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        10 4
        کسی که دوره اول قبول نشده میتونه در تکمیلی دوره دوم شرکت کنه
    • ali13 IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      13 11
      ایکاش یک تحقیق می شد که آیا اتفاقا خانم رئیس سمپاد فرزندی ندارند که دوره اول قبول شده باشد واکنون نگران دوره دومش می‌باشند چون ایشان بیش از نگران این داستان می باشند
    • لادن IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      3 3
      برای سمپاد تنها چیزی که مهم نیست دانش آموزانی هستند که اونجا تحصیل نی کنند معلم ها تدریس خوبی ندارند هر مدرسه به معلم خوب داره و بقیه ضعیف این خانوم هم دغدغه های سیاسی داره تا دانش آموزان اینقدر شعار نده برای دانش آموزان یمپادی چه کار کردی
    • قربانعلی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      10 9
      به حق که دانش. آموزان استعدادهای درخشان سواد بیشتری از دیگر دانش آموزان ندارند فقط احساس برتر بینی دروغیندارند اموارم حکم دیوان عدالت اجراشود تا عدالت آموزش بر قرار شود تا آنها آسوده و بی خیال وارد پایه دهم نشود و حقوق بقیه پایمال شود
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      8 2
      چرا مدارس عادی مدال اور نیستند چون امکانات ندارند جون مدرسه هست که هنوز معلم نداره
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      8 7
      اگر اونا با هوش هستند که نه خانم یاوری ونه خانواده خا دغدغه نداشته باشن بازم بچه هاشون قبول میشه اونا یه ریگی به کفششون هست که می ترسند
      • . IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
        5 1
        نه اشتباه میکنید ما از ازمون دوباره نمیترسیم از این استرس میگیریم که به علاوه هزار و یک ازمون اضافه ای که میدیم و نگران نمراتش هستیم باید یه ازمون دیگه هم بدیم که قبلا یبار دادیم و استرسش رو گشیدیم من در طی دوروز گذشته روی هم ساعت خوابم ۶ ساعته اگر این ازمونم اضافه شه دیگه همین ۶ ساعتم نباید بخوابیم
      • ناشناس IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
        2 0
        از قدیم گفتند آزموده را دوباره آزمودن خطاست.مشکل آزمون متوسطه دوم این است که وقت خلاقیت و شکوفایی استعدادها و هدایت تحصیلی آنها صرف آزمون خطای دوباره می گردد. و بچه ها مستعد به جای بروز استعداد و خلاقیت خود دوباره سرگرم آزمون تست زنی شوند و دوباره پول به جیب کاسیان است و کنکور بریزند!!
    • ناصر IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      3 0
      هرروز یه حرف میزنن .ببینیم دیوان عدالت .عدالت رادرمورد فقرا اجرا میکنه یا همان پولدارها بدون امتحان وارد میشن
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      4 0
      چند نفر میشناسم پدرشون کارگر هستن بچه ها شون پزشک وداندانپزشک هستن و تو مدرسه سمپاد درس خوندن خیلی از خانواده‌ها ازبچه های طبقه متوسط هستن که مدرسه‌ی سمپاد درس میخونن تازه کتاب کاربیشتر مواقع دست دوم میگیرن
    • سادات IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      5 0
      دوتا فرزند من در آزمون نهم به دهم امسال قبول شده اند با اینکه الان در سمپاد درس میخونند و به نظر میرسه نباید اعتراضی داشته باشم اما...از نحوه اعلام چنین آزمونی در دوره دبستان گرفته تا آزمون های پر از بحث و ایراد و ... نحوه برگزاری آزمون ها در حوزه ها ...و الان خود مدارس به قدری جای نقد وجود داره ..
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      سالی که پسرمن امتحان داد چهار نفر از منطقه 7قبول شدند که پدرانشان در منطقه 7کار میکردند یکنفر از آنها از نظر هوش متوسط بود .سال بعدهم باز تقلب شده بود .
    • هلنا برخوردار IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      10 0
      من خودم دانش اموز سمپادی هستم و از خانواده ای متوسط ، در کلاسی که من حضور دارم دانش اموزان ، از خانواده هایی متقاوت حضور دارند و هیچ کس به دلیل پست و مقام و پول خانواده اش وارد این مدرسه نشده ، موقعی که من آزمون دادم دختر فرماندار شهرمون هم آزمون داد ولی قبول نشد ، همه دانش آموزان بر اساس آزمون هست
    • شهروند IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      2 0
      سلام در بعضی شهرها خانواده ها برای پرداخت شهریه خیلی تحت فشارن و مدیر مدرسه ب سلیقه خودش تخفیف میده
    • سمانه رحمتی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      خانم یاوری اصلا طبق حق و عدالت حرف نزده و نمیزنه یه تعداد محدود دانش اموزگرفته فکر میکنه فقط همینا نخبه های کشور هستن و بقیه باید به هیچ چیزی دسترسی نداشته باشن در حالی که خیلی از دانش آموزان بیرون از سمپادی ها با استعداد ترن اما یکی مثل یاوری یه سدی شده در مقابل این دانش آموزان تیزهوش
    • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      0 0
      واقعا جالبه که دلیل رو اختلال در برنامه تربیتی عنوان میکنن بنده دوران راهنمایی و دبیرستان رو در سه مدرسه دولتی و نمونه دولتی و سمپاد گذراندم به جرات مسموم ترین و بی برنامه ترین دوران تحصیل بنده در مدرسه سمپاد بود و ضربه های زیادی از لحاظ تحصیلی و روانی به من و دوستانم وارد شد
    • من IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 1
      تا اونجایی که من دارم میبینم به عنوان یک دانش اموز سمپادی بیشترین هزینه رو ازش میگیرن و کمکی ام نمیکنن الان شهریه سمپاد شهرستانا ۷میلیون هست چه برسه به مراکز استان ها و یه‌جورایی همین پولو بدی مدرسه غیرانتفاعی و کمتر فشار درسی روت باشه بیشتر می ارزه لطفا اگه به حرفتون عمل نمی‌کنید الکی شعار ندید
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      5 0
      از خدا نمیترسید اینقدر کور کورانه در مورد بچه ها وخانواده های سمپادی قضاوت میکنید .چرا حسرت ؟؟ .اکثر این بچه ها از خانواده های متوسطی هستند و با زحمت درس میخونند .معلماشون هم افرادی هستند که فقط و فقط معلم سمپاد نیستند در این مدارس میدان رقابت زیاده و بچه ها تلاش زیادی دارند .
    • کوثر IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      4 2
      با سلام لطفا دانش آموزان سمپادی رو زیر سوال نبرید دختر من با کمترین هزینه و گذراندن فقط یک ترم آموزش توانست در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان قبول بشه در حالیه که پدرش یک ساندویچی در یک روستا داره ولی کسی که دخترش چند سال در مدارس آتیه تحصیل میکرد و حدود 100میلیون هزینه کرده بود قبول نشد
    • عباس IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      3 3
      سمپاد=تولید دستگاه تست زنی انسانی
    • ملیکا IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      4 1
      شما دانش آموزان عادی وقتی در مورد سمپاد اطلاعات کافی ندارید پی حق ندارید نظر بدهید
    • ناشناس IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      2 0
      به مدارس دولتی هم برسید اونا هم در آزمونها میدرخشند چند درصد المپیادی ها ایران موندند نخبه پروری برای جامعه ای هست که برای جوانان برنامه داره نه اینکه نخبه تربیت کنه بعد صادر کنه
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 1
      واقعا جای تعجب وتاسف برای این خانم هست که بهترین معلم ها و بهترین امکانات برای سمپاد هست وبا این بهترین شرایط در یک رقابت نابرابر کنکور شرکت می کنند و حتما هم موفق می شوند این این خانم برخورد ومجمعه تحت مدیریت می یابد وافختار میکند..خانم محترم با این شرایط .چیزی که اعیان هست چه حاجت با بیان...واقعا
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      یک پیشنهاد برای اینکه هم رقابت عادلانه برای کنکور...برای مدارس خاص یک کنکور با سطح سوالات مشخص .برای مدارس عادی سطحی متفاوت .آنوقت واقعا مشخص می شود که هفتاد درصد واقعی است یا نه
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      خانم محترم .دیگر مردم جامعه همه واقعیت وتبیض ها را لمس می کنند فکر کنم بعضی وقت ها به قول سعدی حرف نزدن ودرجایی خاموش نشستن بهتر وبا ثواب تر است.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      0 0
      بزرگترین اجحاف درحق دانش آموزان با استعداد عدم برگزاری آزمون برای دانش آموزان دوره اول سمپاد است وبنده به عنوان معلمی که سالها درمتوسطه دوم سمپاد ونمونه وسایر مدارس تدریس کردم .به این نتیجه رسیدم.
    • مهتاب IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      این جداسازی ها و مخارج بسیار برای طیف خاص به اصطلاح نخبه از جیب ما افشار متوسط و مستضعف چه معنا دارد این افراد از گرده ما برای پرش به دانشگاه های خارج از کشور استفاده می کنند و هیچ سودی برای مملکت ندارن. هم در مدارس و هم در دانشگاه ها
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      این آماری که می فرمائید ۷۰ درصد کنکوری زیر ۳۰۰۰ دانش آموزان سمپادی هستند موید آنست که سایر مدارس بویژه دولتی در نحوه آموزش و پرورش کودکان کشور مشکل دارند و این دقیقا ایرادی به سیستم آموزشی کشور است اکثر فرزندان ایران با هوش هستند لکن توزیع امکانات تحصیلی در سراسر کشور همانند سمپاد نیست .
    • شاگرد اول IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      0 0
      پسر من امسال ورودی هفتم بدون کلاس و برنامه خاص، فقط با تست زنی موفق شد وارد مدرسه سمپاد بشه،نه مرفه بی دردیم نه فقیر،کاملا معمولی.اتفاقا اکثر بچه ها هم از خانواده های معمولی و پایین تر هستن. خواهشنا کسانی که فرزندشون موفق به ورود نشده،مغرضانه صحبت نکنن. هر کس به آنچه لیاقت و خواستشه میرسه
    • جواد خیرخواه IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      1 1
      سلام پیگیری برای لغو رای دیوان بیانگر ضعیف بودن دانش آموزان در رقابت وکوتا ه آمدن دیوان در اجرا هم بیانگر افول جایگاه این منصب قضایی است.
    • عدالت IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      0 1
      از ریاست دیوان انتظار داریم تا ب حق وحقوق کارگران رسیدگی شود کارفرمایان ظالم حق آنها را ضایع نکنند
    • تالش IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      0 0
      دختر من ابتدایی رو مدرسه دولتی خوند و نفر اول کلاسشون بود، آزمون رو هم قبول شد، روز امتحان حدود ۴۰۰نفر شرکت کننده از تالش و رضوانشهر و آستارا اومده بودن و این یعنی اینکه تقریبا همه دانش آموزان برتر ابتدایی شرکت میکنند
    • فداییرهبر IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      1 0
      من بچه م در مدرسه فرزانگان تحصیل میکنم و دهک 4 هستیم ولی مدرسه از ما شهریه میخواهد چرا ؟