۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۳۶

سردار شاهوارپور خبر داد؛

اجرای ۱۹۳۹ برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان

اجرای ۱۹۳۹ برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان

اهواز- فرمانده سپاه خوزستان گفت: یک هزار و ۹۳۹ برنامه در استان به مناسبت هفته بسیج برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج که در محل سالن جلسات ستاد کنگره شهدای خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این روزها در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه حوادث بسیار تلخی در حال وقوع است، این حوادث به نوعی با کشورهای منطقه مرتبط هستند؛ ملت فلسطین به دلیل مظلومیتی که دارد و تجاوزهایی که از سال‌ها پیش رژیم صهیونیستی بر این ملت انجام داده و سرزمین آنها را اشغال کرده نیاز به پشتیبانی معنوی، مادی و همه جانبه دارد.

فرمانده سپاه خوزستان عنوان کرد: امروز همه کشورها و ملت‌ها حتی غیرمسلمان‌ها از مردم فلسطین دفاع می‌کنند، در اروپا و آمریکا که حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هستند و یا دیگر کشورهای منطقه، همه از این مظلومیتی که در فلسطین رخ داده دلشان به درد آمده است.

وی گفت: کشتن کودکان به صورت بی‌رحمانه و شبانه روزی یک عمل بسیار غیرانسانی و جنایت کارانه است.

فرمانده سپاه خوزستان بیان کرد: حضور نیروهای ویژه و ناوهای آمریکایی در سواحل مدیترانه، ارسال سلاح، مهمات و تجهیزات و در طرح‌ها و مدیریت صحنه نشان از وقوع جنایت‌هایی است که نابخشودنی هستند.

سردار شاهوارپور ادامه داد: این جنایت کاران تاکنون بیش از پنج هزار کودک را شهید کرده‌اند، کودکانی که دست یا پای آنها قطع است و در وضعیت بسیار اضطرار درمانی در بیمارستان‌ها هستند، مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند و این یعنی جنگ با بیمارستان‌ها است.

وی عنوان کرد: امروز یک ارتش تا دندان مسلح و با تجهیزات کامل، بیمارستان‌های غزه را به عنوان یک هدف نظامی در نظر گرفته و با بی‌رحمانه‌ترین سلاح‌ها این بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهند؛ آنها محاصره هستند و نیازهای دارویی برای آنها ارسال نمی‌شود.

فرمانده سپاه خوزستان اظهار کرد: فلسطین در حالی که یک ملت مظلوم است اما ملتی مقاوم هستند. سال‌های سال جنایت‌های این چنینی در نقاط مختلف غزه در اردوگاه‌ها ضد فلسطینی‌ها انجام شده که همه آنها در تاریخ ثبت شده اما ملت فلسطین همچنان مقاوم و استوار ایستاده‌اند.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه حماس و رزمندگان فلسطینی هرگز دست از مبارزه بر نمی‌دارند، تصریح کرد: اگر یک نفر فلسطینی در سرزمین غزه بماند، این یک نفر باز هم مبارزه را ادامه می‌دهد کما اینکه در گذشته هم به این صورت بوده است؛ ما مردم وفادار خوزستان که طعم تلخ جنگ را چشیده‌ایم با تجاوزهایی که به شهرهای ما از جمله خرمشهر، آبادان، هویزه، سوسنگرد، اهواز، دزفول و شوش صورت گرفته، شهرهای ما بمباران شد و مردم ما به شهادت رسیدند، طعم تلخ جنگ را چشیده‌ایم اما مقاومت و ایستادگی کردیم و منتظر نماندیم تا مجامع بین‌المللی بخواهند با قطعنامه‌ای مشکل ما را حل کنند.

وی گفت: در آن زمان بسیج به میدان آمد، بسیج یعنی مردم و عصاره تلاش مردم در خدمت رسانی است. هر زمان برای این کشور اتفاقی رخ دهد، بسیج با همه وجود وارد صحنه می‌شود.

فرمانده سپاه خوزستان ادامه داد: اگر جنگ باشد بسیجی پیشانی بند می‌زند، به جنگ دشمن می‌رود و کنار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد. هشت سال دفاع مقدس و شهیدانی که بسیج در میدان تقدیم کرد یکی از نشانه‌های بارز حضور بسیج در صحنه است؛ بسیج در صحنه‌های مختلف، بحران‌ها، حوادث غیرطبیعی و حوادث دست ساخت انسان که پیش بیاید برای کمک رسانی در خدمت مردم است.

سردار شاهوارپور اظهار کرد: امروز گروه‌های جهادی در خدمت مردم هستند و اکنون در آستانه هفته بسیج قرار داریم که از ۲۹ آبان ماه و با شعار محوری «بسیج، امید ملت ایران» آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ روز بسیج را ابلاغ فرمودند، تصریح کرد: هفته بسیج از ۲۹ آبان ماه آغاز و تا پنجم آذرماه ادامه دارد که شعارهای «بسیج، جهاد، خدمت، سازندگی»، «بسیج، پیشرفت، عزت و افتخار»، «بسیج، ولایت باور، انقلابی و تمدن ساز»، «بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت»، «بسیج، ایمان، بصیرت، انتظار»، «بسیج، جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر»، «بسیج، دفاع، امنیت و اقتدار» به عنوان روزشمارهای این هفته انتخاب شده‌اند.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در سراسر استان گفت: در ناحیه‌های مقاومت و پایگاه‌های شهرستان‌ها یک هزار و ۷۳۶ برنامه پیش بینی شده است، همچنین ۲۰۳ برنامه توسط اقشار مختلف برگزار می‌شود و در نهایت یک هزار و ۹۳۹ برنامه در سطح خوزستان به مناسبت هفته بسیج برگزار خواهد شد.

سردار شاهوارپور، یکی از بخش‌های مهم اجرای برنامه‌های هفته بسیج در خوزستان را خدمت رسانی و سازندگی اعلام و عنوان کرد: در بخش‌های مختلف ۲۲ برنامه محوری در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح کارگاه اشتغال زایی، افتتاح پروژه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی، راه اندازی کارگاه‌های کارآفرینی برای افراد مشتاق، راه اندازی کارگاه کارآفرینی خیاطی برای بانوان، کارگاه صنایع دستی، تبدیل و پرورش قارچ و دوره‌های مهارت آموزشی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: افتتاح منزل‌های مددجوها، افتتاح مدرسه‌ها، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی و عمرانی به منطقه‌های محروم به ویژه برای مددجوهای کمیته امداد و محروم‌ها، واکسیناسیون دام و طیور عشایر، اهدای جهیزیه، توزیع مصالح پشتیبانی از گروه‌های جهادی، میز خدمت در حوزه اقدامات بسیج سازندگی، رزمایش کمک مومنانه، تجلیل از پزشکان جهادی بخش دیگری از برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: مقام معظم رهبری در خصوص بیابان زدایی و توسعه فضای سبز فرموده‌اند کاشت یک میلیارد نهال صورت گیرد که در این راستا هدف گذاری انجام داده و با منابع طبیعی توافق کرده‌ایم که کار آغاز شده و اکنون در حال پرورش نهال هستیم و در هفته بسیج هم کاشت نهال انجام می‌شود تا این کار مهم در استان و در راستای بیابان زدایی انجام شود.

سردار شاهوارپور اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، تولیدات فرهنگی، اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی از راهیان نور، نواختن زنگ بسیج در مدرسه‌ها، گفت‌‎وگوی خبری با نخبگان در صدا و سیما، دیدار با نماینده ولی فقیه در مرکز استان، برپایی نمایشگاه عکس دستاوردهای انقلاب اسلامی، اجتماع دختران حاج قاسم، برگزاری اردوهای روایان پیشرفت در قالب بازدید از شرکت‌ها و مراکز تولیدی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های روشنگری از دیگر برنامه‌هایی است که برای هفته بسیج پیش بینی شد.

وی گفت: حلقه‌های صالحان در نماز جمعه، افتتاح طرح جوان ماهر توسط مرکز معاونت آموزشی مرکز استان خوزستان، برپایی غرفه در نمایشگاه هفته بسیج، افتتاح کتابخانه، برگزاری یادواره آبروی محله در محلات کارهای دیگری است که انجام می‌شود.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به برنامه هر ساله بسیجی‌ها در پنجم آذرماه اظهار کرد: در این روز تجمع ۳۰ هزار نفری بسیجیان با حضور گردان‌های امام علی (ع)، گردان‌های امام حسین (ع)، گردان بیت المقدس، گردان‌های کوثر، پایگاه‌های مقاومت، رده‌های اقشاری و دیگر بسیجی‌ها در مرکز استان و بخش دیگر در مرکز شهرستان‌ها به صورت همزمان انجام می‌شود که در آخرین روز هفته بسیج، اقتدار بسیج را به نمایش خواهیم گذاشت.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از شهدا ما بسیجی هستند، تصریح کرد: امسال کنگره شهدا در استان خوزستان برگزار می‌شود. بیش از ۲ هزار یادواره شهدا دانش آموز در سراسر استان و شهدا معلم و فرهنگیان در شهرستان‌ها پیش بینی شد، همچنین ادارات، سازمان‌ها و محله‌ها برنامه‌های مفصلی در این راستا خواهند داشت که بتوانیم تا رسیدن به کنگره در بخش‌های مختلف کار کنیم، همچنین در این خصوص ساخت فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های بلند توسط گروه‌ها در حال انجام است.

کد خبر 5943308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha