۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

سامانه سرد بارشی از فردا وارد اردبیل می‌شود

سامانه سرد بارشی از فردا وارد اردبیل می‌شود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از فردا سامانه بارشی سرد و نسبتا فعالی وارد استان اردبیل خواهد شد و شاهد کاهش دمای هوا تا اخر هفته خواهیم بود.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی جو استان امروز نسبتاً پایدار است ولی با توجه به وزش باد تند تا نسبتاً شدید در برخی از نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک احتمال می‌رود، دما نیز به صورت نسبی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه وزش باد جنوبی تا اواخر هفته در استان تداوم می‌یابد، افزود: هر چند از روز چهارشنبه شدت وزش باد جنوبی کاهش می‌یابد و از فردا شاهد نفوذ سامانه بارشی سرد و نسبتاً فعال در سطح استان اردبیل خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی اردبیل بیان کرد: همچنین افزایش ابرناکی، کاهش دمای هوا طی روز سه شنبه، وزش باد تند تا نسبتاً شدید، رخداد مه، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و در شهرستان‌های کوهپایه‌ای و نیز گردنه‌های کوهستانی و برف‌گیر مرکز و جنوب استان به ویژه در شهرستان‌های نیر، سرعین، کوثر و خلخال بارش برف گاهی توأم با کولاک پیش‌بینی می‌شود.

کوهی ادامه داد: این سامانه‌ی بارشی تا صبح چهارشنبه در استان فعال بوده و بیشترین ناپایداری‌ها در نواحی مرکزی و جنوبی استان انتظار می‌رود، لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود که هشدارهای زرد و نارنجی شماره‌های ۵۸ و ۵۹ اداره کل هواشناسی استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه از قبل ظهر چهارشنبه از میزان ابرناکی کاسته شده و جوی پایدار تا پایان هفته در استان حاکم می‌شوذ، خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

کد خبر 5944020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha