۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

الگوی مناسبی برای دختران ایرانی نشر داده نشده است

الگوی مناسبی برای دختران ایرانی نشر داده نشده است

شهرکرد_مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ما به رغم اینکه غنای زیادی در حوزه گفتمان و الگو داریم در انتقال گفتمان به دختران خودمان موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طاهری امروز دوشنبه در نشست ستاد عملیات فاطمیه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یک نگاه پیشینی و گذشته تاریخی نسبت به موضوع نهضتی که حضرت صدیقه طاهره (س) راه انداختند و در عصر ظهور معصوم (ع) توسط صحابه و تابعین اتفاق افتاده ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان از تعبیری که امام صادق (ع) نسبت به حضرت زهرا (س) دارند یا در بیانات معصومین (ع) آمده، غفلت کرد، اگر حضرت فاطمه (س) را از منظومه فکری خود حذف کنیم، مفهوم ولایت به خوبی شناخته نمی‌شود.

طاهری عنوان داشت: قاعدتاً با حذف فاطمیه بسیاری از چیزها را از دست خواهیم داد، در دوران امام علی (ع) دعوا بر سر تحلیل خلافت امیرالمومنین (ع) بود و برخی از جریان‌ها در این زمینه قائل به نفوذ جریان مسیحیت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: نفوذ جریان مسیحیت در تفکرات ابوسفیانی زمان امام علی (ع) و بعد از آن و یا رد پای آن در وقوع واقعه کربلا مشهود است.

طاهری افزود: آنچه در جامعه اسلامی مشهود است فهم از موضوع ولایت است که هیچ کسی به اندازه حضرت زهرا (س) این برای تاریخ تبیین نکرد.

وی تصریح کرد: قسمتی از تبیین حضرت زهرا (س) در اجتماع صورت گرفت، اما در آن اجتماع فهم نشد که امیرالمومنین (ع) ولی بعد از پیامبر هستند و بعد از آن جریان‌های شیعی این موضوع را فهم کرده و پای آن ماندند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: بسط مفهوم ولایت توسط جریان شیعه در قالب خرده‌حرکات و جنبش‌های شیعی در طول تاریخ اتفاق افتاد، به‌عنوان مثال اعتراضات و درگیری‌هایی رخ داد.

طاهری ادامه داد: کتب تاریخی بسیاری در زمینه معرفی سیره امیر المومنین (ع) وجود دارد اما بخشی از کتب مناقب و مفاضل هستند که به نشر خوبی‌های امام علی (ع) پرداخته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: یکسری از کتب تحت عنوان المغاز وجود دارد که به جنگ‌ها و غزوه‌ها پرداخته‌اند، فارغ از این‌ها در مکتب اهل بیت (ع) مناغب بیشتر نشر داده شد که عمده مطالب آن بیان فضائل امیرالمومنین (ع) است.

وی اضافه کرد: باید به این نکته توجه شود که ذهنیت اجتماعی افراد در نشر خوبی‌ها هدایت شود و در این راستا باید از اهل بیت (ع) مدد گرفته شود.

طاهری گفت: در جلسات متعدد با حضور ۲ هزار نفر از دختران استان در خصوص الگوی سوم سوال اما اظهار بی‌اطلاعی شد، این بدان معنا است که ما الگوی مناسبی برای دختران ایرانی نشر نداده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ما به رغم اینکه غنای زیادی در حوزه گفتمان و الگو داریم در انتقال گفتمان به دختران خودمان موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: موضوع جمعیت و خانواده یکی از الگوها در حدیث کسا ء است که محور آن حضرت زهرا (س) می‌باشد، ما به دنبال تولید گفتمان مشترکی با عنوان «معجزه مادری» هستیم که در آن محور حضرت فاطمه (س) است و همه دستگاه‌ها با ظرفیت خاص خود باید پای کار بیایند.

طاهری عنوان داشت: در این گفتمان مشترک در موضوع فاطمیه برای نیمی از جمعیت جامعه که بانوان هستند و تأثیرگذار بر کل جامعه می‌باشند ظرفیت الگوی پاکی، عفت و مادری و نقش‌های اجتماعی بانوان مطرح شده است.

وی افزود: در این استان از مجموع ۵۶۰ هزار خانم حدود ۱۷۰ هزار نفر دختران هستند، اما عمدتاً این دختران با الگوی سوم آشنا نیستند.

کد خبر 5945027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha