۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۹

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

مناظرات دانشجویی زمینه‌ساز جامعه‌پذیری نسل آینده است

مناظرات دانشجویی زمینه‌ساز جامعه‌پذیری نسل آینده است

زنجان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: رقابت‌های مناظرات دانشجویی می‌تواند زمینه‌ جامعه‌پذیری نسل آینده را که اداره امور این کشور را در دست خواهند گرفت، فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی که به میزبان سالن روزبه دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری چنین رویدادهایی باید تداوم داشته باشد، افزود: بدون شک یکی از خروجی‌های ارزشمند چنین مسابقاتی، بالا بردن فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه است.

وی با بیان اینکه مسابقات مناظرات دانشجویی این فرصت را برای مسؤولان فراهم می‌کند تا به بهانه گزاره‌های تعیین شده، پای حرف دانشجویان نشسته و بیان مشکلات را از نزدیک نظاره‌گر باشند، اظهار کرد: خوشبختانه امروز به عینه شاهد به وجود آمدن چنین فضایی به ویژه در محیط دانشگاه برای بیان مشکلات و ارائه راهکارهای مختلف از سوی نسل آینده هستیم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه تا زمانی که چنین گفت‌وگوها و مناظراتی انجام نشود، نمی‌توان رشد و تعالی جامعه را متصور شد، تصریح کرد: وقتی نظرات در حوزه‌های مختلف بیان می‌شود، این بدان معنی است که می‌توان با شنیدن این نظرات و راهکارهایی که گروه‌های موافق و مخالف ارائه می‌دهند، برای بسیاری از دغدغه‌های روزمره کشور نسخه شفابخشی پیچید.

رفیعی با بیان اینکه وجود گزاره‌های مختلف در این رویداد دانشجویی و از همه مهم‌تر تفسیر این گزاره‌ها توسط دو گروه موافق و مخالف می‌تواند ظرفیت ارزشمندی را برای تدوین برنامه‌های راهبردی به وجود آورد، ادامه داد: معتقدیم برگزاری این رویداد جذاب دانشجویی می‌تواند گام نخست در راستای ایجاد فضایی که بتوان با تعامل نسبت به حل مشکلات اقدام کرد، باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات مناظرات دانشجویی به عینه بیانگر آن است که نخبگان جامعه باید در بیان مشکلات و ارائه راهکار نقش داشته باشند، خاطرنشان کرد: کشور برای رسیدن به تعالی، نیازمند شنیدن حرف‌های همه اقشار جامعه است، به همین خاطر برگزاری رویدادی چون مناظرات دانشجویی می‌تواند در ابعاد گسترده‌تری برگزار و آثار ارزشمندی به دنبال داشته باشد.

گفتنی است، تیم لوگوس از دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان نخست مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی را به دست آورد.

کد خبر 5957042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha