۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰

سرپرست ورزش و جوانان کردستان:

سرانه فضای ورزشی کردستان ۷۰ سانتی متر است

سرانه فضای ورزشی کردستان ۷۰ سانتی متر است

سنندج_سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان گفت: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی کردستان ۷۰ سانتی متر است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌زودی و در کوتاه مدت به میانگین کشوری خواهیم رسید.

آمنه غلام‌ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سرانه فضای ورزشی کشور ۸۰ سانتی‌متر است و استان تا رسیدن به میانگین کشوری هنوز فاصله دارد و در چند سال اخیر توسعه فضاهای ورزشی، ایجاد چمن در روستاها و افتتاح پروژه‌های نیمه تمام تا حد زیادی سرانه ورزشی استان را نزدیک به میانگین کشوری کرده است.

وی افزود: سرانه فضای ورزشی در شهرستان‌ها هم متفاوت است به گونه‌ای که در بیجار این سرانه تا یک متر و بیشتر از میانگین کشوری و در شهر سنندج بین ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر یعنی تقریباً نصف میانگین کشوری است.

غلام‌ویسی اذعان کرد: امسال با توجه به مدال آوری ورزشکاران مختلف در رده‌های مختلف وضعیت و جایگاه قهرمانی ما خوب بود.

وی بیان کرد: با توجه به کم و کاستی‌های ورزشی، مشکلات و کمبود برخی امکانات شاهد رشد خوبی در حوزه بانوان هم بودیم و موفق به کسب مدال آوری در مسابقات بین‌المللی، جهانی و آسیایی شدیم.

۲۷ بانوی ورزشکار کردستانی عضو تیم ملی هستند

سرپرست ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: در بخش بانوان ۲۷ نفر ورزشکار خانم عضو تیم ملی هستند و ۳ نفر از آنها در سطح بین‌المللی و جهانی مدال آور بودند.

غلام‌ویسی بیان کرد: از بین ۱۶ نفر اعزامی بانوان به مسابقات بین‌المللی و جهانی روناک حسین‌زاده آورنده دو مدل طلا و نقره در مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در کره جنوبی و نارینا خیاط هم در همین رشته علاوه بر کسب مدال طلا به عنوان فنی‌ترین بازیکن هم در مسابقات آسیایی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان دارای ورزش مستعد و ورزشکاران با استعدادی است که بسکتبال، وزنه برداری، دو و میدانی، کونگ فو و تکواندو به طور ویژه و کشتی و هندبال در سطح ملی در سال‌های اخیر مطرح شده‌اند.

کردستان در بخش داوری بین‌المللی حرف برای گفتن دارد

غلام‌ویسی گفت: کردستان در بخش داوری هم در رشته‌ها و رده‌های مختلف در سطح استانی، ملی و بین‌المللی حرف برای گفتن دارد، از جمله داور جوان ما آقای امید شیخ احمدی در رشته ژیمناستیک و آقای آرمان اسعدی در حوزه فوتبال و در کاراته و والیبال هم هستند، کسانی که در سطح بین‌المللی حرف برای گفتن دارند.

سرپرست ورزش و جوانان کردستان افزود: در مسابقات آسیایی از بین ورزشکاران نماینده‌ای از کردستان حضور نداشت اما جمیل لطف‌الله نسبی به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان که بعد از ۶۵ سال موفق به کسب عنوان در مسابقات بازی‌های آسیایی شد و سیدامید شیخ احمدی هم به عنوان داور رشته ژیمناستیک در این مسابقات حضور داشتند.

غلام‌ویسی خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان کردستان در المپیاد استعدادهای برتر دوچرخه سواری مدال‌آور بودند و با توجه به پیشرفت در حوزه زیرساخت‌ها و حمایت مسؤولان وضعیت ورزش استان رو به ترقی و پیشرفت است.

وی بیان کرد: در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت هدف اعزام نمایندگان استان به مسابقات آسیایی و المپیک است.

کد خبر 5958431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha