۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲

بازدید وزیر کشور از متروی اهواز

بازدید وزیر کشور از متروی اهواز

اهواز- وزیر کشور در جریان سفر یک روزه خود به اهواز از آخرین وضعیت پروژه متروی این شهر و روند اجرای آن بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه از آخرین وضعیت پروژه متروی این شهر و روند اجرای آن بازدید کرد.

«مهدی سلیمی» رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، «علی اکبر حسینی محراب» استاندار خوزستان‌، «محمد خانچی» معاون عمرانی استاندار استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این بازدید حضور داشتند.

وزیر کشور در جریان روند ازسرگیری این پروژه قرار گرفت و راجع به تأمین منابع مالی این پروژه با مسئولین مربوطه به گفت‌وگو پرداخت.

در حال حاضر چهار هزار میلیارد ریال اوراق از سهم دولت توسط وزارت کشور برای این پروژه اختصاص یافته است.

پروژه متروی اهواز از حدود ۲۰ سال قبل و همزمان با شهرهای تبریز، شیراز و اصفهان آغاز شد و قرارداد آن بین شرکت «کیسون» به عنوان اجرا کننده و شرکت «نورینکو» به عنوان تأمین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد.

این پروژه به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد یافته و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود.

این پروژه که تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت داشته به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل غیرفعال و سرانجام در سال ۹۹ نیز پیمانکار خلع ید شد.

پس از کش و قوس‌های فراوان پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضائی کشیده شد تا اینکه خرداد سال جاری، رأی بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تأیید شد.

پس از آن شهردار اهواز از فعالیت مجدد ساخت مترو در اهواز خبر داد.

در حال حاضر نیز بیشترین پیشرفت پروژه قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این پروژه حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر نیز حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کد خبر 5958686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha