سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی آغاز شده است

مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی آغاز شده است

آغاز مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی و همچنین فاش شدن دروغ‌های رژیم صهیونیستی درباره شهید یحیی سنوار از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با وجود شهادت تعدادی از رهبران محور مقاومت طی روزهای گذشته، عملیات رزمندگان لبنانی نشان داد که حزب الله نه تنها تضعیف نشده بلکه وارد مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی شده است.

مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی آغاز شده است

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: رهبران جدید حزب الله لبنان با قدرت، مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی را از طریق شلیک نزدیک به ۲۰۰ موشک طی ۲ روز گذشته علیه اهدافی در حیفا، نهاریا و صفد اشغالی آغاز کردند. این حملات ۳۰ کشته و زخمی در میان نظامیان صهیونیست داشته و ممکن است زمینه ساز آغاز جنگ بین شهری و استفاده از سلاح‌های جدید به ویژه موشک‌های دقیق و پهپادهای پیشرفته باشد. نتانیاهویی که از خانه خود در قیساریا فراری شده چگونه می‌تواند ۱۵۰ هزار شهرک نشین صهیونیست را به خانه‌های خود بازگرداند؟ مقاومت هرگز تسلیم نخواهد شد و در سرزمین خود با شجاعت می جنگد؛ این نتانیاهو است که مانند موش از یک پناهگاه به پناهگاه دیگر در زیرزمین فرار می‌کند. در خصوص حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران نیز باید بگوییم که واکنش این کشور به حمله مذکور ویران کننده خواهد بود و درهای جهنم را به روی صهیونیست‌ها باز خواهد کرد.

مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی آغاز شده است

روزنامه القدس العربی نیز گزارش داد: تاریخ به ما نشان داده که افکار و ایدئولوژی‌ها با ترور شخصیت‌ها و نابود کردن نهادها از بین نمی‌رود بلکه با جایگزین شدن نیروهای تازه نفس تجدید قوا می‌کند. انتشار ویدئوی آخرین لحظات زندگی یحیی سنوار بزرگترین حماقت از سوی رژیم صهیونیستی بود چرا که دروغ بودن داستان سرایی‌های این رژیم را در خصوص پنهان شدن سنوار در تونل‌های زیرزمینی را فاش کرد. هر کس فکر می‌کند حماس یا هر جنبش مقاومت دیگری با ترور رهبران آنها تضعیف و منزوی می‌شود در توهم به سر می‌برد.

مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی آغاز شده است

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: متأسفانه در حالی که می‌بینیم مقامات صهیونیست از سرزمین خیالی موعود و به اصطلاح «اسرائیل بزرگ» شامل فلسطین، لبنان، سوریه، اردن، عراق و عربستان دَم می‌زنند، رسانه‌های سرسپرده به این موضوع اشاره‌ای نمی‌کنند و آن را مسکوت گذاشته‌اند. این نخستین باری نیست که وزیر امور دارایی رژیم صهیونیستی چنین اراجیفی به هم می بافد که بیانگر وجود این تفکر در میان مقامات صهیونیست است.

مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی آغاز شده است

روزنامه سوری الثوره نوشت: آیا بعد از مشاهده این همه درگیری در منطقه زمان آن نرسیده کشورهای عربی هوشیار و بیدار شوند. آیا زمان آن نرسیده که برای مشکلات به وجود آمده در جوامع مان که ریشه آنها به اختلاف افکنی های مذهبی برمی‌گردد راه کاری بیابیم؟ متأسفانه نبود فلاسفه و اندیشمندان در کشورهای عربی به شدت محسوس است. تأثیرگذاری افراد فرهیخته نیز در این کشورها محدود است و نمی‌توانند تحول آفرین باشند.

مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی آغاز شده است

روزنامه سوری الوطن گزارش داد: فرانسه از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ نقش حامی این رژیم را ایفا کرده و سلاح‌های زیادی به اراضی اشغالی برای تقویت توان نظامی این رژیم صادر کرده است. فرانسه حامی مالی ساخت تأسیسات هسته‌ای دیمونا در صحرای نقب بوده و تمام اینها بیانگر میزان ارتباط میان پاریس و تل آویو است. این کشور در طول جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تنها برخی مواضع ضعیف اتخاذ کرده که از دایره رضایت آمریکا نیز خارج نشود و در عین حال آبروی خود را در میان افکار عمومی حفظ کند.

مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی آغاز شده است

روزنامه المراقب العراقی در گزارشی تاکید کرد: اکثر کشورهای عربی به ویژه حوزه خلیج فارس اهمیتی به آرمان فلسطین و جنایاتی که این روزها در حق شهروندان فلسطینی و لبنانی صورت می‌گیرد نمی‌دهند. ما هیچ موضع گیری محکمی از آنها از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ندیده‌ایم. این کشورها حتی اعتراضات مردمی را تمرد از قانون می‌دانند و با آن برخورد می‌کنند. حمایت کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مالی و رسانه‌ای کاملاً مشهود است.

مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی آغاز شده است

روزنامه یمنی المسیره نوشت: رژیم صهیونیستی که فکر می‌کرد پادگان‌ها و پایگاه‌های نظامی اش در امنیت به سر می‌برند و قدرت اطلاعاتی تل آویو می‌تواند برای اراضی اشغالی امنیت به ارمغان بیاورد به ناگاه در ۱۳ اکتبر جاری متوجه شد که عمق این منطقه در دایره اهداف حزب الله است و پادگان تیپ گولانی در یک عملیات منحصر به فرد شاهد آخرین شام نیروهای خود و ترسیم معادله جدید در نبرد کنونی بود.

کد خبر 6263901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha