۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۵۹

فرمانده سپاه دیر:

حماسه ۱۳ آذر نشانگر سابقه تاریخی مردم دیر در انقلاب اسلامی است

حماسه ۱۳ آذر نشانگر سابقه تاریخی مردم دیر در انقلاب اسلامی است

بوشهر- فرمانده سپاه شهرستان دیر گفت: حماسه جاودان ۱۳ آذرماه و سوم محرم ۵۷ سابقه تاریخی بزرگ شهرستان دیر در انقلاب اسلامی را رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر سه شنبه شب در آئین بزرگداشت روز حماسی شهرستان دیر و اختتامیه سومین جایزه ادبی خلیل شعر انقلاب، اظهار داشت: این مراسم با دو هدف تشکیل شده، در وهله اول گرامیداشت و پاسداشت ۱۳ آذرماه و سوم محرم ۵۷ آن حماسه جاودانی که سابقه تاریخی بزرگ شهرستان دیر در انقلاب اسلامی رقم زد.

وی افزود: این حماسه برای ما و نسل نوجوان و جوان این پیام دارد که این تاریخ جاویدان و حرکت عظیم و خودجوش در سوم محرم ۵۷ توسط مردم دلیر و شجاع و مجاهد در آن موقعیت که خفقان حاکم بود، قابل یادآوری و تجلیل و تقدیر برای ما است که بر خود ببالیم و افتخار کنیم که مردمان ما اعم از مرد و زن، که چه بوده ایم و اکنون چه هستیم و چه خواهیم بود.

وی ادامه داد: دومین هدف و تقارن این روز بزرگ در تاریخ شهرستان ما با بزرگداشت شاعری انقلابی و محبوب و پرآوازه زنده یاد خلیل عمرانی که خلیل شعر انقلاب نام گرفته است.

حسینی نیا با بیان اینکه مسیر زنده یاد خلیل عمرانی، مسیر شهیدان حیدری و عالی پور است، تاکید کرد: او تا لحظه آخر از مسیر انقلاب برنگشت و جان و مال و دارایی خود را فدای انقلاب کرد و با روز شهرستان تقارن بافت.

وی با اشاره به اختتامیه سومین جایزه ادبی خلیل شعر انقلاب؛ گفت: از حضور شاعران در جشنواره ادبی شعر خلیل انقلاب قدردانی می‌کنم.

کد خبر 5958892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha