عیادت معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از استاد سازگار

عیادت معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از استاد سازگار

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از شاعر و پیرغلام اهل بیت (ع) عیادت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف، امروز چهارشنبه ۱۵ آذرماه از استاد غلامرضا سازگار، شاعر و پیرغلام اهل بیت (ع) در منزل شخصی وی عیادت کردند.

در این دیدار، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تقدیر از خدمات این ذاکر اهل بیت (ع) برای وی سلامتی و شفای عاجل از خداوند منان مسالت کرد.

در ادامه استاد غلامرضا سازگار با بیان اینکه لطف ائمه شامل حال ذاکران اهل بیت (ع) است، به ذکر خاطره‌ای در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: در ایام محرم بیماری بر من عارض شد و پزشکان به دلیل بیماری مرا از خواندن و مداحی کردن منع کردند. دلم شکست و ناراحت شدم از امام حسین (ع) خواستم حال که مرا لایق دانستند و در این مسیر قرار دادند مرا یاری کنند تا بر بیماری فائق آیم. خانواده در منزل روضه امام حسن (ع) برگزار کردند و در حالی که همان شب در مشهد به یک هیئت دعوت شده بودم شفای خود را گرفتم و توانستم مداحی کنم.

وی افزود: تخلصم را میثم گفتم چون علاقه خاصی به جناب میثم تمار داشتم و دارم. کسی که در راه محبت امامش مقاوم بود تا به شهادت رسید.

استاد سازگار با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش‌های مداحی در روزهای چهارشنبه و صبح جمعه در بقعه متبرکه سیدملک خاتون (س) گفت: این جلسات از قدمت طولانی برخوردار است و تقریباً بیش از ۷۰ نفر از تهران و شهرستانهای دیگر در این جلسات حضور می‌یابند.

ذاکر اهل بیت (ع) در ادامه به ذکر قصیده‌ای که برای حضرت زهرا (س) سروده پرداخت:

تو کیستی؟ تمام بهشت پیمبری نه!
از بهشت هم به مشامش نکوتری
گفتم تو مادر حسنینی ولی درست
دیدم همه پیامبران را تو مادری
گفتم شبی مقایسه‌ات با علی کنم
دیدم علی سر از تو و تو از علی سری
پاکیزه‌تر ز آیه تطهیر دیدمت
صدیقه، زهره، فاطمه، زهرای اطهری
هر همسری که حامی حیدر نمی‌شود
هر دختری که مام پیمبر نمی‌شود
گر خلق آسمان و زمین مدحتت کنند
تفسیر کاف سوره کوثر نمی‌شود
نقش جبین ناقه نورت روایتی‌ست
محشر بدون فاطمه محشر نمی‌شود
مریم اگرچه مادر عیسی‌بن‌مریم است
هرگز به زینب تو برابر نمی‌شود

در ادامه حجت الاسلام نوروزپور بیان داشت: در جلسات روضه خوانی که توفیق می‌شود و حضور می‌یابیم اغلب از اشعار شما استاد بزرگوار بهره می بریم چون برگرفته از آیات و روایات است و خداوند به شما توفیقی داده که اشعارتان بسیار پرمحتواست و این حاکی از این است که اهل بیت (ع) عنایت داشته اند و این اشعار را بر زبان شما جاری کرده اند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با حضور شما در بقعه متبرکه سیدملک خاتون (س) اتفاقات خوبی را در امامزاده شاهد بوده ایم و علاوه بر رونق و آبادانی بقعه، برگزاری کلاس‌های آموزشی موجب جذب بیشتر مردم به این مکان مقدس شده است و نخل میثم درواقع برکت مجالس امام حسین (ع) است.

در پایان هدیه معنوی به رسم یادگاری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه خدمت استاد غلامرضا سازگار اهدا شد.

کد خبر 5959473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha