۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد؛

آغاز عملیات احداث پوشش محوطه باستانی «قره حسنلو» در شهرستان نمین

آغاز عملیات احداث پوشش محوطه باستانی «قره حسنلو» در شهرستان نمین

اردبیل- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز عملیات احداث پوشش در محوطه باستانی «قره حسنلو» نمین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از محوطه باستانی «قره حسنلو» شهرستان نمین، اظهار کرد: عملیات احداث پوشش محوطه باستانی قره حسنلو آغاز شده است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل افزود: احداث پوشش این محوطه باستانی بر اساس نظر و ابلاغیه شورای فنی وزارت میراث‌فرهنگی و با در نظر گرفتن شرایط فنی لازم برای این محوطه در حال انجام است.

وی تاکید کرد: عملیات احداث پوشش محوطه باستانی قره حسنلو با همکاری و مشارکت سرمایه‌گذار این پروژه اجرا می‌شود و حفاظت از این محوطه در کنار پروژه‌ای که در این منطقه در حال اجرا است در اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی قرار دارد.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه باستانی قره حسنلو در شهرستان نمین قرار دارد که این محوطه باستانی در حین اجرای عملیات احداث یک واحد صنعتی نمایان شده بود و در سال گذشته عملیات کاوش باستان‌شناسی و ثبت ملی این اثر انجام شده است.

کد خبر 5962673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha