۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۰

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی:

۱۵ مخزن میعانات در مینی پالایشگاه بیرجند منفجر شدند

۱۵ مخزن میعانات در مینی پالایشگاه بیرجند منفجر شدند

بیرجند- جانشین رییس ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: ۱۵ مخزن حاوی میعانات در مینی پالایشگاه هیدروکربن مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند منفجر شده و امکان انفجار سه مخزن دیگر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: ساعت ۸:۴۵ صبح امروز حادثه آتش سوزی در واحد تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه در ساعات اولیه حادثه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند، بیان کرد: جلسات مدیریت بحران تشکیل شد و با نیروهای HSE مشورت انجام شد.

عباس زاده با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی و انسانی نداشته است، اظهار کرد: ۲۲ مخزن در این مجموعه قرار داشته ۱۵ مخزن میعانات منفجر شده است.

به گفته وی با وجود کنترل حریق، امکان انفجار ۳ مخزن دیگر نیز وجود دارد.

وی با اذعان به اینکه هشدارهای داده شده، از سرایت آتش به سایر واحدهای تولیدی جلوگیری شده است، بیان کرد: هنوز به طور قطعی علت حادثه را نمی توان بیان کرد و تیم ارزیاب در حال بررسی علت حادثه است.

عباس زاده افزود: پیش بینی می شود بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به این مینی پالایشگاه وارد شده باشد.

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار بوده اند، عنوان کرد: هماهنگی برای بیمه بیکاری کارگران شاغل در این واحد تولیدی تا زمانی که مجدداً به کار بازگردند انجام شده است.

کد خبر 5963183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha