۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۲

استاندار تهران:

موضوع تاب آوری در طرح های گردشگری شمیرانات به طور دقیق بررسی شود

موضوع تاب آوری در طرح های گردشگری شمیرانات به طور دقیق بررسی شود

استاندار تهران با اشاره به اینکه ترافیک پایان هفته لواسانات حاصل عدم مطالعات کافی در حوزه گردشگری این منطقه است گفت: موضوع تاب آوری باید در طرح های گردشگری شمیرانات به طور دقیق بررسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر دوشنبه نشست تخصصی صنعت گردشگری شمیرانات که با حضور میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی، محمد علی مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی، محمد صائبی مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران، مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات و محمدرضا علی اکبری بخشدار لواسانات و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان تهران در محل بخشداری لواسانات برگزار شد، با تاکید بر اینکه هر قدمی که برداشته می‌شود اگر برای خدا باشد خداوند نیز یاور خواهد بود، اظهار کرد: باید در تمام اندیشه‌ها، کار کردن‌ها، افکار و اعمال و تدوین آئین نامه و دستورالعمل‌ها خداوند را در نظر داشته باشیم.

فخاری با بیان اینکه اصحاب ذیربط حوزه گردشگری باید برای مجموعه شمیرانات، لواسان و رودبار قصران و جغرافیای این منطقه یک طرح جامع گردشگری تدوین کنند، گفت: دانش بنیان‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی می‌توانند با ایده پردازی به توسعه صنعت گردشگری شمیرانات کمک کنند.

بهره مندی از صنعت گردشگری باید در سبد معیشت عام مردم باشد

استاندار تهران با بیان اینکه هدف ما برای صنعت گردشگری در این محدوده با توجه به ویژگی‌های سرزمینی و موقعیت جغرافیایی که زمین بیشترین ارزش را دارد، بهترین استفاده از طبیعت و زمین و موقعیت‌های مکانی است، افزود: باید این هدف، کاهش هزینه‌ها در حوزه گردشگری را نیز به دنبال داشته باشد تا عام مردم بتواند از این ظرفیت بهره مند شوند، اینکه یک موقعیت گردشگری فراهم شود و فقط افرادی که توان مالی بیشتری دارند بتوانند از آن استفاده کنند، جفا در حق عام جامعه است و باید در طرح‌های گردشگری به سمتی برویم که این صنعت در سبد معیشتی مردم نفوذ پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نکات در توسعه صنعت گردشگری فرهنگ سازی انواع تغییرات محیطی با الگوهای محلی و مبتنی بر ارزش‌های پذیرفته شده اجتماع است افزود: ما نمی‌توانیم صرف الگوگیری از بیگانگان موضوعی را تحت عنوان هدف گردشگری در یک نقطه جغرافیایی اجرا کنیم که با فرهنگ و ارزش جامعه در تعارض باشد و این موضوع پذیرفتنی نیست ولو هزینه‌های زیادی هم برای آن پرداخته شود.

ترافیک پایان هفته لواسانات حاصل عدم مطالعات طرح‌های گردشگری است

استاندار تهران ترافیک پایان هفته در منطقه لواسانات را حاصل عدم مطالعات کافی در زمان پیاده سازی طرح‌های گردشگری دانست و بر ضرورت تعریف تاب آوری مناطق مورد نظر برای این توسعه صنعت تاکید و عنوان کرد: باید منطقه به لحاظ جمعیت پذیری، ترافیک و فراهم آوری امکانات آب و برق و سوخت و خدمات رسانی مناسب، بررسی و در مطالعات لحاظ شود در غیر این صورت با معضل روبرو خواهیم شد.

فخاری گفت: باید برای مناطق با هدف گردشگری، طبق قوانین و مطالعات، برنامه ریزی و مدیریت داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین بهره وری برسیم، بارگذاری، طراحی و اجرای ظرفیت‌ها و پروژه‌های توریستی باید منطبق با آینده پژوهی و چشم اندازه ۲۰ ساله باشد و هر زمانی که تاب آوری و فرصت‌ها و تهدیدها بررسی شد، طرح قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و مدیران کل لواسانات، شمشک و دربندسر باید نهایت همکاری را برای اجرای پروژه‌ها داشته باشند و موانع را تسهیل کنند گفت: شرط اجرای طرح‌های توسعه‌ای گردشگری مطالعات در حوزه بارگذاری‌ها و جایگذاری‌ها است.

استاندار تهران بر لزوم رشد حوزه اشتغال در دربند سر و شمشک و آموزش حفظ طبیعت توسط مردم نیز تاکید و اظهار کرد: از اهم اهداف طرح توسعه گردشگری در این منطقه ایجاد اشتغال برای ساکنین محلی خواهد بود.

کد خبر 5964031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha