۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶

عباس‌پور در صحن مجلس:

بودجه سال ۱۴۰۳ یک بودجه ضدتورمی است

بودجه سال ۱۴۰۳ یک بودجه ضدتورمی است

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ یک بودجه ضدتورمی است، چرا که دولت منابع و مصارف را به شکل واقع‌بینانه دیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «روح‌الله عباس‌پور» نماینده مردم قزوین در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: از دولت تشکر می‌کنم که برای اولین‌بار لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس کرد.

وی ادامه داد: این لایحه بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس و دو مرحله‌ای تهیه و ارائه شده است و از سوی دیگر لایحه بودجه بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری تهیه شده است که سال جاری را «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری کرده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده معتقدم بودجه سال ۱۴۰۳ یک بودجه ضد تورمی است، چرا که دولت منابع و مصارف را به شکل واقع‌بینانه دیده است و این به معنای آن است که ما در سال آینده با ناترازی و کسری بودجه مواجه نخواهیم شد.

عباس‌پور ادامه داد: منتقدان بودجه می‌گویند چرا بحث واگذاری اموال غیرمنقول نسبت به سنوات گذشته افزایش نداشته که باید گفت ما در سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ چقدر توانستیم این اموال را به فروش برسانیم؟ برای جلوگیری از کسری بودجه و تورم باید منابع را واقعی در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میزان فروش نفت و قیمت نفت در لایحه بودجه پیشنهادی دولت کاهش یافته که حاکی از شفافیت بودجه و واقع‌بینانه بودن آن است. درآمدهای مالیاتی بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی است و این افزایش درآمد مالیاتی از محل فرار مالیاتی دیده شده است، یعنی به سراغ سرمایه‌دارانی می‌روند که از منابع کشور استفاده کرده اما مالیات نمی‌پردازند.

وی تاکید کرد: بنده معتقدم که لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شفاف‌ترین بودجه‌ای است که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

کد خبر 5964484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha