جشنواره فرهنگی هنری «أنا مِن حسین» وارد مرحله داوری می‌شود

جشنواره فرهنگی هنری «أنا مِن حسین» وارد مرحله داوری می‌شود

جلسه مشترک کمیته‌های دومین دوره جشنواره فرهنگی هنری اهل‌بیت علیهم السلام «جشنواره بین‌المللی أنا مِن حسین» تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه مشترک کمیته‌های دومین دوره جشنواره فرهنگی هنری اهل‌بیت علیهم السلام «جشنواره بین‌المللی أنا مِن حسین» تشکیل شد.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا تشکیل شد، آخرین وضعیت آثار واصله بررسی و درباره آغاز روند داوری تصمیماتی اتخاذ شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام حسینی عارف دبیر جشنواره گزارشی از مراحل برگزاری این رویداد از آغاز فراخوان تاکنون ارائه کرد.

به گفته وی، تاکنون و در فاصله دو هفته به پایان مهلت مشارکت، بیش از ۴۵۰ اثر از ۱۸ کشور جهان به دبیرخانه‌های جشنواره در ایران و هندوستان واصل شده است؛ که نسبت به دورهٔ اول جشنواره اهل‌بیت (ع) تنوع کشوری بیشتری داشته است.

سپس آقایان درویشی رئیس کمیته آموزش، خاکرند رئیس کمیته فرهنگی هنری، فرمانیان رئیس کمیته علمی، رضایی رئیس کمیته بین‌الملل و حیدر رئیس کمیته اجرایی جشنواره نظرات خود را بیان کردند.

جشنواره فرهنگی هنری اهل‌بیت (ع) در دورهٔ دوم خود با نام «أنا مِن حسین» فراخوان شد، با دو موضوع تخصصیِ «معرفی امام حسین (ع) و قیام عاشورا به غیر شیعیان» و «ارتباط امام حسین با پیامبر اکرم (ص)» و زیر موضوعات آن‌ها در پنج بخش فراخوان گردید. این جشنواره به همت «بنیاد بین‌المللی عاشورا» برگزار شده و معاونت علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)»، «مرکز مطالعات و پژوهش‌های کربلا وابسته به آستان مقدس امام حسین (ع)» و «حوزه هنری انقلاب اسلامی» از مشارکت‌کنندگان در برگزاری آن هستند.

هنرمندان و نویسندگان ایرانی تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ و هنرمندان و پژوهشگران غیر ایرانی تا دو هفته دیگر (۳۱ دسامبر ۲۰۲۳) فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند. لازم به ذکر است که اولین دورهٔ جشنوارهٔ فرهنگی هنری اهل‌بیت (ع) با نام «جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص)» در سال ۱۳۹۳ با مشارکت ۸۹۸ اثر از هنرمندان و نویسندگان ۱۴ کشور جهان برگزار شد.

*داریوش فتحی

کد خبر 5967235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha