۴ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷

معاون جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

تخصیص۵۵۸ میلیارد ریال برای خرید ادوات طرح جهش تولید دیمزار اردبیل

تخصیص۵۵۸ میلیارد ریال برای خرید ادوات طرح جهش تولید دیمزار اردبیل

اردبیل - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۵۵۸ میلیارد ریال برای خرید ادوات مورد نیاز طرح جهش تولید دیمزار استان اردبیل اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شهریار بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵۵۸ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید انواع ادوات مورد نیاز طرح جهش تولید در دیم‌زارهای این استان اختصاص داده شد که در مرحله اول ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافته بود که تا کنون ۶۴ مورد ادوات جذب شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها به منظور دستیابی به امنیت غذایی و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک مهم است، افزود: پیش‌بینی می‌شود طرح جهش تولید در ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی دیم استان اردبیل اجرایی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به آغاز کاشت نخود در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها، ادامه داد: تا کنون گندم در ۱۷۱ هزار هکتار، جو در ۶۷ هزار هکتار، عدس در یک هزار و ۵۰۰ هکتار، دانه‌های روغنی در سه هزار و ۱۶۲ هکتار، گیاهان دارویی در ۱۰۰ هکتار و علوفه در یک هزار و ۳۹۵ هکتار از اراضی دم استان اردبیل کشت شده است.

شهریار به کاهش ۳۰ درصدی میزان بارش بیان کرد: طی سال زراعی جاری ۶۰.۸ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که افزایش بیش از سه درجه‌ای دمای هوا در فصل پاییز امسال نسبت به میانگین بلندمدت موجب بروز برخی مشکلات در مزارع استان شده است.

کد خبر 5976148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha